Skibredde
Har alltid hatt et par brede ski 115+, og et par rundt 105mm. Nå ser jeg at flere og flere produsenter kommer med ski med midtbredde på 110-115mm. Har jo alltid vært ski i dette segmentet, men det kan virke som noen merker har mye fokus på modeller i dette segmentet. Feks Head Kore 111, og Salomon QST Blanc. Dette er og ski som for veldig gode omtaler, Kore 111 ble testvinner i siste nr av Fri Flyt. Det virker som at disse skiene har fått et mye bredere bruksområde, at de funker bra i løssnø, men og i mer oppkjørt og varierende snø.
Min tanke er at her er det kanskje en mulighet til å bytte ut de bredeste og de på rundt 105 (Har nå Volkl Revolt 120, og Rossignol Soul7 HD og i tillegg et par Bent Chetler 100 til bakkebruk), med et par ski feks Head Kore 111 (må selvfølgelig teste de ulike mod først).
Jeg bor i Sogndal i Norge, så det er relativt mange dager i løpet av en sesong hvor jeg har glede av brede ski
Er jo en god tanke å kunne ha et par i stedet for to.
Noen tanker, erfaringer med dette?
Min tanke er at her er det kanskje en mulighet til å bytte ut de bredeste og de på rundt 105 (Har nå Volkl Revolt 120, og Rossignol Soul7 HD og i tillegg et par Bent Chetler 100 til bakkebruk), med et par ski feks Head Kore 111 (må selvfølgelig teste de ulike mod først).
Jeg bor i Sogndal i Norge, så det er relativt mange dager i løpet av en sesong hvor jeg har glede av brede ski
Er jo en god tanke å kunne ha et par i stedet for to.
Noen tanker, erfaringer med dette?