Skibredde

Dafastest

Medlem
Skibredde
Har alltid hatt et par brede ski 115+, og et par rundt 105mm. Nå ser jeg at flere og flere produsenter kommer med ski med midtbredde på 110-115mm. Har jo alltid vært ski i dette segmentet, men det kan virke som noen merker har mye fokus på modeller i dette segmentet. Feks Head Kore 111, og Salomon QST Blanc. Dette er og ski som for veldig gode omtaler, Kore 111 ble testvinner i siste nr av Fri Flyt. Det virker som at disse skiene har fått et mye bredere bruksområde, at de funker bra i løssnø, men og i mer oppkjørt og varierende snø.
Min tanke er at her er det kanskje en mulighet til å bytte ut de bredeste og de på rundt 105 (Har nå Volkl Revolt 120, og Rossignol Soul7 HD og i tillegg et par Bent Chetler 100 til bakkebruk), med et par ski feks Head Kore 111 (må selvfølgelig teste de ulike mod først).
Jeg bor i Sogndal i Norge, så det er relativt mange dager i løpet av en sesong hvor jeg har glede av brede ski:)
Er jo en god tanke å kunne ha et par i stedet for to.
Noen tanker, erfaringer med dette?

Skibredde
Tenker generelt sett kan for eksempel et par QST blank, erstatte og dekke hele bruksregisteret til et par ski på ca 120mm og et par på ca 105mm, uavhengig av kjørestil etc?

Tillbaka
Topp