Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ok, klumpigt förklarat av mig. Dock visar länken(som nu är fixad) vad jag menadeHasse sa:Va?? Då har alla monterat den fel alltså?? Dessutom funkar länken så där...
//H
Edit: Den skall sitta utan på skalet bak!!! Syns på filmen klart!
Konstigt då att de skriver själva på sin sida att det motverkar shinbangs på benen för parkåkare.crillicious sa:Booster strap skall endast användas av tävlingsåkare. Booster strap skall verkligen inte användas vid parkåkning heller eftersom den "förstör" hela flexen med pjäxan.
Var på hemsidan står det att de motverkar shinbangs för just parkåkare? Det är väl bara deras sätt att få parkåkare att köpa produkten. Säg nån känd parkåkare som använder booster strap? Okej kanske inte 130 men flexet blir ju såklart mycket högre pga boosterstrapen eller hur?Hasse sa:Konstigt då att de skriver själva på sin sida att det motverkar shinbangs på benen för parkåkare.crillicious sa:Booster strap skall endast användas av tävlingsåkare. Booster strap skall verkligen inte användas vid parkåkning heller eftersom den "förstör" hela flexen med pjäxan.
Och att världscup åkarna använder de i slalom tex. Plus att alla som jag känner som har de säger att de är så sjukt mycket bättre i sina shins. Kan tala om att mitt flex är inte på 130 med min boosterstrap.
//H
Jag har salomon Xwave 9.Hasse sa:joni1: Jo men den skall fortfarande sitta utan på pjäxan på baksidan och det är ju det det handlar om.
Rompa: Vilken Salomon pjäxa har du?
//H
Ehhhh va????crillicious sa:Booster strap skall endast användas av tävlingsåkare. Klart det kan användas av "vanligt" skidfolk också men jag ser ingen nytta i det eftersom booster strap är till för att pjäxan ska fånga upp varenda rörelse du gör med foten så att pjäxan får en snabb respons så att du lättare kan ta den där svängen när du ligger i över 100 km/h i ett superG lopp. alltså inte nödvändigt om du åker någon vecka per år i en grön backe med en maxfart på 10 km/h. Booster strap skall verkligen inte användas vid parkåkning heller eftersom den "förstör" hela flexen med pjäxan. Köper man en parkpjäxa är flexen oftast ganska låg. mellan 80-90 om jag inte minns fel. Använder du booster strap höjs flex värdet till 130 ungefär. Kan inte siffran exakt men någonstans runt där. Och om du då är uppe i flex 130 kan du likaväl köpa en stenhård tävlingspjäxa.
Vad fick du ut av detta jag skrev precis? Ingenting antagligen men var tvungen att skriva av mig bara.
Har fått fel info då. Vad ska jag som åker park använda för booster strap då?Anders_Nilson sa:Borra ur nitarna och lägg en förstärkning, typ brickor, så att bandet inte fransar upp sig.
Ehhhh va????
Nu är det så att Booster finns i olika tjocklek för olika ändamål, tunn=flexar mycket= används av "average Joe", tjock=flexar mindre =används av "race putte"
Att den tjockaste Boostern skulle "höja" flexen från 90 till 130 stämmer inte alls och den förstör INTE flexen, den hjälper till att hålla tungan i pjäxan på plats och det gör resposnen lite kvickare och ser till så att du får bättre kontakt med pjäxan.
Lite beroende hur stor/liten (tung/lätt) så borde du köra med freeski eller cruiser modellen.crillicious sa:Har fått fel info då. Vad ska jag som åker park använda för booster strap då?
Alpinegaraget i stockholmemanuel_moren sa:hej
var kan man köpa booster straps?
MVH Emanuel
Å du har då Boostern sittandes mot inneskon inte mot plasten/plösen?TT sa:Tjena jag har booster på mina salomon
har borrat bort nitar o ersatt med skruv som hasse säger
har haft det i ca 4 år funkar hur bra som helst

Och jibbers på den stora internationella scenen är kända för att vara duktiga på utrustning?christian_L sa:För jag har hört att Paul Cotter är ganska stor i skidscenen*host* okej skämt å sido. Du har säkert rätt Hasse har bara fått denna informationen från några som jobbar på en lokal skidshop.
Bump för ett otroligt bra citat! :DNojlas sa:Kända åkare åker på de grejjer de får betalt för, entusiaster åker på de bästa grejjerna.
Kommer att bli perfektanders_lu sa:Tack för svaren. Får helt enkelt testa att montera den så som den ursprungliga strapen sitter. Vilken modell tror ni blir bäst, väger ca 85 och pjäxan har 120 i flex, har tänkt mig strapen med 3 elastiska band, blir det för hårt?
Jag postar bara för att det är så kul att vara överrens med någon.Anders_Nilson sa:Kommer att bli perfektanders_lu sa:Tack för svaren. Får helt enkelt testa att montera den så som den ursprungliga strapen sitter. Vilken modell tror ni blir bäst, väger ca 85 och pjäxan har 120 i flex, har tänkt mig strapen med 3 elastiska band, blir det för hårt?