Boots - Hjälp

chesper88

Ny medlem
Boots - Hjälp
Behöver tips på skor som passar mig!

Jag glider mest fram i backen, råkar då o då hamna på någon box och försöker klara mig med livet i behåll vid big jumpsen. Ska köpa nya boots imorgon, vad använder ni för några och hur känns dem?

Ser gärna att det är någon smidig lösning till snörningen

Boots - Hjälp
Om du ska åka och köpa imorgon så testa massa olika. För det är väldigt individuellt vad som passar ens fötter. Så en sak som funkar för en åkar kan vara helt fel hos en annan.

Åker själv med ett par 32 och är riktigt nöjd med dem.

Boots - Hjälp
Finns ganska mycket trådar om vilka boots som är populära, men precis som Zebba påpekar är det väldigt individuellt vad som passar just för dina fötter. Själv kör jag också med ett par 32 lashed, som jag inte har något negativt att säga om.

Boots - Hjälp
Tack så mycket lads, men dessa lashed är inte de mer parkdojjor? Definiationen på sådana är väl att de ska vara mjuka och jag gillar iofs mjuka skor.

Men kan någon förklara vad det är för fördel/nackdel med mjuka kontra hårda boots?

Boots - Hjälp
chesper88 sa:
Tack så mycket lads, men dessa lashed är inte de mer parkdojjor? Definiationen på sådana är väl att de ska vara mjuka och jag gillar iofs mjuka skor.

Men kan någon förklara vad det är för fördel/nackdel med mjuka kontra hårda boots?
Det är allround boots, 5/10 i flex.. så dem fungerar över hela berget. "Riktiga" parkboots är betydligt mjukare.

Boots - Hjälp
32 Lashed är vad jag åker på, perfekt stumhet i dom och jag åker överallt. Tokbra helt enkelt! Prova dom (och andra givetvis) om du inte redan köpt.

Mvh
Peter

Tillbaka
Topp