Boots(smala)

krilleee

Ny medlem
Boots(smala)
Tjena, jag har otroligt svårt att hitta boots.. De jag har nu som funkar ganska bra är ett par k2 darko med 1,5 korksula under varje innersko. Problemet är att dom har 100+ åkdagar i sig och börjar bli ganska dassiga.

Om jag ska beskriva mina fötter blir det såhär ungefär:
Platta(låg hålfot men inte helt platt)
Väldigt låga vrister(det är här det huvudsakliga problemet ligger)
långa och smala(29-29,5 cm och Absolut inga ankfötter)

Har gjutna inlägg som kommer läggas i bootsen.

Frågan är vilka märken/modeller jag ska titta mer noggrant på?

Om jag inte minns fel är det bla. salomon som brukar rekomenderas som lite smalare boots. Dock hittar jag inga ordentliga återförsäljare?

Hade kunnat fortsätta bara köra på k2 och lägga in hela korksulorna men dom sitter inte klockrent utan bara helt okej.

Tack på förhand.
/stoffe

Boots(smala)
nja, skavsår då hälen inte sitter som den ska och blåa tånaglar. Dessutom blir man sjukt frustrerad att man inte kan köra på det sättet man vill när man inte sitter fast ordentligt. (att spänna bindningarna hårt som fan är inte en lösning).

Boots(smala)
Testat vans? Har samma problem, men Vans bfb funkar klockrent för min del. (har dock slutat tillverkas) Men wiig eller kass kanske funkar

Boots(smala)
har kört på ett par vans för ganska många år sen. Dock på en av dom billigare modellerna. Dom funkade inte alls.. Deras passform kanske har ändrats de senaste 10 åren:)

Boots(smala)
Har kört på ett par vans cirro för ett par år sedan och det va som natt och dag. Säger därmed inte att det skulle funka för dig men är helt klart värt ett försök.;)

Boots(smala)
Har nyligen fått upp ögonen för k2:s boa conda system vilket är boa för innerskon. Det är här som mitt stora problem ligger. Tryck på vristen och där kan jag ju dra på precis hur mycket jag vill= inget hälsläpp.
Nån som provat?
//Kristofer

Boots(smala)
Är också väldigt sugen på ett par boots med Dual Boa, specifikt K2's T1 DB är modellen jag kollat på.

Det är precis som du säger, vad jag hört så är det typ omöjligt att få hälsläpp i dessa boots. Hittar dock ingen butik som säljer dessa i Sverige.

Boots(smala)
Tengberg sa:
Är också väldigt sugen på ett par boots med Dual Boa, specifikt K2's T1 DB är modellen jag kollat på.

Det är precis som du säger, vad jag hört så är det typ omöjligt att få hälsläpp i dessa boots. Hittar dock ingen butik som säljer dessa i Sverige.
Beställde precis ett par T1 DB från boardsonline.co.uk . Kostade ca 2600 med frakt. Klockrent! Eftersom jag använt k2:s boots innan visste jag vilken strl jag skulle ha. Hade alldrig vågat köpa boots över internet annars. Kan komma med en review när dom kommer:)

Boots(smala)
Åh nu fick jag beslutsångest, har ju ett par Domain från K2 i storlek UK8, men eftersom anledningen till att jag vill ha nya boots är att de packats ut så att de släpper ihälen så är ju frågan om man ska ta en storlek mindre...

Boots(smala)
mitt tips: Ta en strl mindre. Iaf om du åker mycket. Om du åker 1vecka/år ta strl 8 annars kör en mindre och ha ont som fan i några dagar:) Dessutom kan du när du värmer dom om du tänkt göra det kan du ha en sak som är runt tårna. typ skumgummi som töjer ut dom i tån lite extra.

Boots(smala)
Haha, då har vi nästa problem, att hitta bootsen i den storleken(7 eller US 8)...Finns på amerikanska hemsidor men de skickar ju inte till Sverige. Orkar inte hålla på med myus eller liknande. Allt jag hittar är sidor i England och där är minsta storleken 8 tyvärr.

Boots(smala)
Fick precis hem mina t1 db:s. Vilka boots alltså. Passformen är väldigt lik mina gamla darkos så storlekarna har dom inte ändrat på.
Riktigt fint med boax2 också, säger bara hälgrepp! Har inte tryckt in mina egna sulor än, men jag sitter ändå riktig bra i dom.
Längtar verkligen tills säsongen drar igång och jag får prova dom ordentligt!

Tillbaka
Topp