boots till flow?

sinomatic

Ny medlem
boots till flow?
kan man köra vilka boots som helst till flow bindingar? har ett par flow 21_bx men jag e så satans less på flow bootsen, tänkte därför införskaffa ett par vanliga boots eftersom jag har ett par drake f 60 på min nya bräda....
tack på förhand...

boots till flow?
om du har ett par drake bindningar på brädan e de väl inget å snacka om..om man kör flow så gör man åxå det.. man kombinerar alltså med fördel flow bindning med flow boots av tycke och smak..för att flow systemet skall utnyttjas maximalt så måste man nog dessvärre ha både boots och bindning.. om du inte diggar dina flow boots så e de la bara å köpa ett par andra å ha till draken...PS köp burton...d e riktiga grejer...DS

boots till flow?
jo men jag har en bräda med ett par flow och en bräda med ett par drake. känns jobbigt att behöva köpa två par nya boots, ett par flow och ett par tex burton.
pallar ju inte byta bindning från bräda till bräda varje gång man ska åka...

boots till flow?
bästa tipset....behåll den brädan du diggar mest å sälj sen den skit du inte vill ha kvar... sen kompleterar du upp det med den utrustning som passar till det du vill ha kvar.. du kan ändå inte åka på två bräder samtidigt... eller så säljer du hela skiten å köper ny bräda nya boots å nya bindningar... skulle jag ha gjort..

boots till flow?
det går utmärkt att använda flow bindningarna till många andra märken av boots. Det är för övritgt äve nmeningen..
har personligen kört flowbindningen med både airwalk skor och vans,, nemas problemas...

men ha i åtanke att skorna inte skall vara för volymrika (det kräver stora flowbindningar), eller ha en häl som sticker ut bakåt (då går det inte så bra att stänga backcappen), de bör (skorna) helelr inte vara alltför uppböjda i framände,..

mitt råd tillalla....

köp vans värstingar (boots) salomons värstingar eller möjligen airwalk.....

lev väl,
w

Tillbaka
Topp