Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jag var faktiskt inne och testade en sån där på bilden(tror jag) i dag men den var för bred för min fot =/ testade hur många som helst känns det som och det var bara 'casa' som kändes bra.CustomX sa:är ju rätt stor skillnad på flex på olika boot, något man bör ha i åtanke..
generellt sett så är dom boots som endast gör skor, exempelvis thirtyrwo och DC bäst, men det är självklart viktigast att dom sitter bra på fosingen.. inget hälsläpp och så vidare..
kan rekommendera att gjuta sulor också är värt varenda spänn!!
lycka till!
ps. hmm kanske borde svara på frågan också..
jag skulle kliva pp lite i kvalité, framförallt satsa på burtons speedlacesystem.. samt en något hårdare sko typ Emerald:
http://burton.com/ProductImages/FullSize/B7170201.jpg
okej men då så då tycker jag att du gjort helt rätt alla fötter är olika vissa skor passar bara inte.. men då är det nog Casa som gäller för dig!Edi-e sa:jag var faktiskt inne och testade en sån där på bilden(tror jag) i dag men den var för bred för min fot =/ testade hur många som helst känns det som och det var bara 'casa' som kändes bra.CustomX sa:är ju rätt stor skillnad på flex på olika boot, något man bör ha i åtanke..
generellt sett så är blablablabla
hur brukar dom vara? brukar dom vara små i strl..tänkte om man kanske ska ta en strlk större....
Vad kör du för bindning till Salomon? har nämligen hört att dom inte passar någe bra i Burton bindningarna, är tydligen för smala..svarteld sa:Har provat mig igenom många, bl a merparten av Burtons sortiment, men för mina rätt smala fötter sitter Salomons boots klart bäst – för mig är hälgreppet i deras boots mycket bättre än med Burton på fossingarna. Gillar hårda boots, har avverkat ett par Malamute, och nu blir det ett par F Limited (en snyggare F 24). De är lätta också, speciellt i förhållande till hur mycket stryvhet man får för vikten, och har snabbsnöring.
Men, du måste prova vad som passar själv!
svarteld sa:Har bara åkt i vardagsrummet med dem änMen de är har soft mjukt flex åt alla håll utom hälkanten, där de är riktigt hårda och stumma. 140 g lättare än mina gamla Burton P1. Hade varit bra att kunna rotera highbacken mer dock – jag kör ca +22, -22, så behöver rotera ganska mycket. En lurig grej är att +22 grader på mina P1 motsvaras av ca +12 på Relay... ingen standard där.
Diskarna är dock dåliga – de ska passa både Burton och 4-hål, men glappar då med 4 skruvar. Fast jag har fixat det – använd de lite större Burton-brickorna för två skruvar, och Salomon-brickor för de andra två, så försvinner glappet.
Bästa grejen med dem verkar vara att dom är mjuka och sköna, och kanske med värsta freeride-bettet på hälkant. Så här mjuka typ:
Skön film ;-)
Så dom är mjuka alltså? vadå som Custom eller Freestyle?
Okej, ball! för mjuka för mig alltså...svarteld sa:Haha, desperat beteende att jibba inomhusJag har Relay XLT, och de ska vara lite hårdare än Relay Pro, men skulle säga att mina har liknande flex som P1 (medium) eller Custom åt nosarna, kanske ännu mjukare åt tåkant, och myckt hårdare åt hälkant. Har växlat mellan mina P1 och Relay, så jag är rätt säker på det.
Haha ;-) ja kanske. det roliga var att tredje gången jag ringde så behövde jag bara presentera mig och killen som svarade sa: "-Nej men va faaan inte du igen, säg inte att du knäckt en till nu??!!" men det hade jag, fick en ny och knäckte den i en landning uppe i romme, riktigt läskigt.. och då ringde jag inte igen utan gick till oneoff och bytte den mot en custom istället... faktum är att av alla bind jag haft, cirka 8 olika är det bara tre som jag inte pajat på ngt sätt och det är två årsmodeller av Custom och mina nuvarande Cartel, ännu..svarteld sa:Trist – well, vi får se om de här håller. Har sett att de gjort bottenplattan tjockare än någon annan bindning jag kollat – kanske är din förtjänst efter alla bindningar du knäckt som Salomon fått tillbaka![]()
Det här var några år sedan och då hade dom två helt okej big jumps.. men dom senaste åren tror jag det varit väldigt snålt med ngn park över huvudtaget.. Vad jag förstår tjänar dom ju otroliga pengar på dom här skolrese grejerna och då finns det väl inget intresse att satsa på en park men jag vet inte...svarteld sa:HeDu är säkert jättepoppis hos Salomon...
Har Romme hopp? Byggde ni eget? De gånger jag åkt där har de mest haft E4-pister.
Ska försöka ta med tjejen dit i mellandagarna och åka lååånga gröna backar...