Storlek snowboard boots vs skidpjäxor

Christozzz

Aktiv medlem
Åker skidor med ett pjäxor 26,5 (Salomon shift) som sitter som en smäck Kändes för små i början men sitter nu perfekt, med tunnaste strumpan.

Är nu på väg att klicka hem ett par snowboardboots (Salomon Dialogue), och är i valet och kvalet om jag ska köra safe på 27, eller chansa på 26,5.

Tänker man samma med boots som pjäxor - med storlek och känsla när man testar hemma/butik? Har haft ett uppehåll från brädan så behöver lite guidning. :)

Jag kör på samma, upplever att snowboard boots alltid känns rymligare än pjäxor så då blir det onödigt att gå upp i storlek.

Samma storlek, med några få undantag (Salomon är inte ett av dem). Salmon har ganska smal läst i boots, vet inte om det är samma för pjäxor.

Min son har alltid behövt en storlek större, Lange på pjäxor och Vans Snowboardboots. 27,5 resp 28,5 nu senast.
Jag har 28,5 på pjäxor och Vans boots i 28,5 är helt klart för små för mig.
Dottern har dock samma , Salomon och Burton 24,5, så kan nog skilja mellan olika märken. Vet att vissa pjäxor hon har provat så kan hon ha 23,5

Senast ändrad:
För mig Salomon skidpjäxor, alla, 28,5. Salomon snowboard skorna 29,0. Alla, har haft Synapse, Dialogue, F20, Malamute, nu igen Synapse. (Under 27 år)

Ok, det blir spännande och se då när de dyker upp. 😅

Blev dock inte Salomon utan ett par Ride Lasso, föll för att de har Intuitioninnerskor, vilket jag har i skidpjäxorna. Så storleken på innerskorna är i samma.

Kan meddela att storlek 26,5 på Ride Lasso överensstämmer bra med Salomon shift i samma storlek. :)
(Om någon kan ha nytta av den informationen i framtiden.)

Tillbaka
Topp