Boots!

Boots!
Vad kostar div. boot...skiljer det mycket i pris på dessa två? Testa och känn vilken som passar bäst på foten. Personligen tycker jag att en boot ska sitta hårt. men som ni vet så kan jag inte snacka för alla. Lycka till med köpet !

Boots!
Mmmhh det viktigaste är att du har hälgrepp,!! sedan kvittar det vilken modell du har,köp den som känns skönast.

Många Burtondojjor är oftast ganska så korta men vääldigt breda,vilket är en liten miss från Burtons sida...(enligt mitt tycke.)

// over and out!

Boots!
Emmelie, där har du fel, det är precis jättebra från Burtons sida (enligt min åsikt ;)
Iaf, Jag har kört på Driver nu i två år varav en hel säsong, och jag kan bara säga: Glappar de inte i hälen, Öppna sparkontot...

Boots!
håller me emmlie, de har varit för breda o hårdd, gå inte ens att jämföra med tex salomon (MMMMMKKKKTTTT bättre), mend de är bättre sen förra året...

Boots!
För hårda??? Absolut inte. Finns ju naturligtvis mjukare och hårdare boots, det beror på hur mycket man väger och hur man åker? Det var en riktigt dum komentar... Tycker som sagt att du skall köra på Burton, 32 fick jag inget bra intryck av när jag testade dem... (För stor volym på booten)

Boots!
jag undrar vem som har koll eller inte....
burton har haft för hårda boots i 6 år, fram till förra året.. och med hårda menar jag inte styva i skaftet (det är ju positivt), nej, de har haft stor volym nertill och runt foten, och när man skall dra till snörena så smiter den inte åt därför att skojäveln är för hård. De har dessutom inte hart någon bra innersko, herregud, att använda neopren i innerdojorna nästen utan tygöverdrag är ju korkat. De är lite bättre nu, men det går inte att jämföra med vans eller salomon....

Jag åker själv burtons brädor och bindningar, de är bra (rippey bräden och c14 bindningarna), men skor kan de inte göra.....

Boots!
Tja,

Tack för era åsikter.

Grejen är det att jag eventuellt inte kan testa trettitvåorna utan måste köpa dom blint. Burton dojjorna har jag testat och gillar dom skarpt, iofs bara i affärn. Det känns som att dom sitter bra.

Om jag skall gå på Burton kan man ju fundera på om det är värt att spendera ett par hundringar till på Ion..?

//F

Boots!
Jag kan bara säga att jag aldrig skulle köpa ett par skor otestade. Skorna är den viktigaste delen av din utrustning, är dom obekväma så spelar det ingen roll hur bra din bräda är.

Själv har jag använt Salomon Malamutes de senaste två åren. Jag använder dom eftersom de är formgjutna och passar mina fötter bra. Personligen så var det många år sedan jag kunde ha burton eftersom de inte sitter bra på mina fötter och jag får hällyft.

Så om burton sitter bra på dig köp dom men vad du än gör köp inget som du inte har provat.

Bara min åsikt...

Boots!
^
|
|
Precis....

Sen: För hårda i skalet??? Har jag då aldrig haft problem med, då har du köpt för stora om du måste dra åt dem så hårt?

Jag skulle, om jag köpt nya boots i år, köpt ett par Ion, är dock numera student, så de gammla får duga... :) Mycket möjligt att Salomon har bättre Boots, dock aldrig testat dem, och eftersom jag tycker att Burton är grymma så anser jag inte att jag behöver bättre...

Och som ovan har nämt: Köpt _aldrig_ utan att testa, glappar de så kommer du inte kunna gå upp på tå ordentligt...

Kanske, som svar på komentaren att de har för stor volym runt foten, säga att jag har breda, och därmed i förhållande till sin bredd, korta fötter, mao perfekta för burton... :)

Puss och kram, /Kakmonstret.

Boots!
Instämmer med typ alla, Burton går inte att dra åt ordentligt över foten om du har smalare fötter, däremot går det att dra åt dom runt smalbenet. Åtminstone mina Ruler från i fjol och det är i stora drag samma uppbyggnad som Driver.

Tror dock snörningen går aningen längre ner på foten på Driver än på Ruler så det problemet kanske inte finns där.. Testa.

Boots!
Jag har köpt nya boots till i år för förra året provade jag Burtons step-in system och tycker att det funkar grymt bra så jag fick tag på ett par ION HD Step-in från förra året och jag har nog aldrig haft några skönare boots på mina fötter i alla fall men det är ju från person till person och det viktigaste är ju att man har grymt hälgrepp :-) plus att man inte får ont i fötterna.

En sak som jag verkligen kan rekommendera är gjutna sulor för det avlastar fötterna fantastiskt bra, det kostar lite men är värt varenda krona

Tillbaka
Topp