bootsen för tighta? thirtytwo

Nicklass

Ny medlem
Tja.
beställde ett par thirtytwo lashed boots när jag fick hem de kände jag att de var väldigt tight mellan fram i inneskon i tån. när man formar thirtytwo bootsen töjer de sig lite då eller e de helt enkelt för små?

Senast ändrad:
När man köper boots ska dom vara svintajta, nästan kännas för små. För boots töjer sig väldigt mycket när man åker. Har egen erfarenhet av 32 lashed och dessa töjde sig nästan en storlek vilket ledde till att dom blev lite stora för mig. Så de kommer alltså att töja sig.

Är det bara jag som inte får ihop "mellan fram i innerskon i tån"? :)

Jag har inte haft lashed men ett par thirtytwo tm 2. Dom var riktigt tighta när jag fick dom och jag började med att forma innerskon men detta gjorde dom inte märkbart större. Däremot efter en veckas åkande, blånaglar och ont somfan i tårna så sitter dom som smäck :) Så kör med dom ett litet tag så går dom till sig :)

Om det mot förmodan inte skulle funka pga av för mkt smärta så kan du göra som en polare i gränsen, dvs käka citiodon mot smärtan när du nyss köpt ett par jävligt försmå pjäxor och försöker töja ut dom :) Detta funkade dock inte denna gång utan han fick köpa ett till par pjäxor:) Men de var säkert värt ett försök så om inget annat fungerar så tips nummer 2. Citodon.

Jag hade köpt ett par lashed i str 43 men de var för tajt och gjorde för ont i backen fick kramp och sånt så jag bytte till ett par 44er. Nu har de töjt sig och jag måste ha dubbla brädstrumper till. Då sitter de superbra. Ta smärtan i 2 veckor om du vill.För de kommer töja sig en halv storlek. De töjer sig ej om man formar dem.
Ps Jag prövade att sova med mina 2 nätter de töjde sig inte. Man måste helt enkelt åka i dem ett bra tag (typ 2 veckor) för att de ska töja sig.

Jag har också 32 lashed och har inget annat än goda kommentarer från bootsen.
Tårna ska nudda bootsen och det ska kännas tajt från början.
Inget att oroa sig över

Senast ändrad:
Jag har långa smala fötter och funderar på ett par 32 Lashed, men hur är hälgreppet i dom?
Innerskon ser lite enkel ut tycker jag. Bara 1 riktig snörning sammanlagt?

Har ett par Forum Team Model nu som är för stora men tack vare 3 snörningar så sitter dom ändå rätt bra i hälen.

Använd dom när du går runt hemma och bara goa in dom. Då kommer dom vara bra tills du ska åka. Men dom töjer sig mycket mer när du väl åker och är varm om fötterna än vad dom kommer göra nu. Ta pinan nu istället för när du är redo för ett åk.

Nizzon sa:
Jag har långa smala fötter och funderar på ett par 32 Lashed, men hur är hälgreppet i dom?
Innerskon ser lite enkel ut tycker jag. Bara 1 riktig snörning sammanlagt?

Har ett par Forum Team Model nu som är för stora men tack vare 3 snörningar så sitter dom ändå rätt bra i hälen.
om inte jag minns helt fel så är lashed inte gjorda för smala fötter... jag har precis som du långa smala fötter och det slutade med ett par burton sabbath, vilket jag är riktigt riktigt nöjd med.

Rörelserna du gör med dina fötter när du går skiljer sig radikalt från när du sitter fastspänd i brädan ock åker. Formgjutning råder det delade meningar om, återigen, dina fötter svullnar och påfrestningarna är inte likadana när du står i affären och formgjuter somnär du åker runt i dom. det kommer att göra ont, men ta smärtan och åk med dom så dom formar sig, du kommer inte att ångra dig.

Senast ändrad:
Ok.
Jag som hade för mig 32 var smala skor generellt sett, men det är klart att det är olika på olika modeller. Alla burton jag har provat har dock varit sjukt breda.
Får åka ner till Oneoff och prova nån dag.

jag köpte ett par nitro crown tls idag, damboots men de va dom enda som fanns i min storlek...i affären var dom lite för små, men satt typ perfa när jag böjde på knäna, sådär pyttelite för små, men dom töjjer ju sig tänkte jag...dock var det så att nu när jag kom hem satt dom hur tajt som helst, tån klämmer åt som satan, ska ja byta till större storlek eller hur ska ja göra?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp