Borde Jon vara med på Idrottsgalan?

Petter_Berg

Medlem
Tycker ni att Jon borde bli nominerad eller vara med på Idrottsgalan? Har har ju ändå tillfört en del till sporten skidåkning=)

Vad tycker du?

det tycker jag, han gör sjukt mycket för skidvärlden.. endå får kan inte så mycket uppmärksamhet hos dom som inte är skidintresserade..?

jerringpriset är nog att ta i!:p
iallafall än så länge, då sporten tyvärr inte är så stor som dom han konkurerar med. men något förtjänar han.

Senast ändrad:
tycker lätt att någon borde representera skidåkningen mer än anja. jon vore inte fel.
jag menar d var ju dans o grejer med som inte heller är särskilt stort i dessa sammanhang.

lär vara omöjligt så länge det inte finns ett förbund för den sortens skidåkning her olsson utövar. och så vitt jag vet så finns det inget sånt

Senast ändrad:
Mjo det är sant, men sporten är jävligt liten och har inte mycket uppmärksamhet. Men om han lyckas ta sig till OS som han slagit vad om och fortfarande vinner tävlingar inom Big Air och liknande så bör han fan få ett pris!

Monis sa:
Mjo det är sant, men sporten är jävligt liten och har inte mycket uppmärksamhet. Men om han lyckas ta sig till OS som han slagit vad om och fortfarande vinner tävlingar inom Big Air och liknande så bör han fan få ett pris!
Jaa precis... Men om hela sporten kommer till os så kommer nog flera av grabbarna sitta på galan och ta emot priser.

jaa igentntligen borde han det, men det är en liten sport och även om han är grym är han inte så känd, Men jag tycker att det kunde vara lite mer Skidåkning (jibbing) i galor, det han är trotts allt stor inom jibbing.

halfpipe eller slopestyle är väl troligare att komma till OS än big air ..
det finns liksom redan skidhoppning , freestyle eller vad det heter .. och det är tyvärr för likt - något jag säger med risk för mycket påhopp :)

Kan dans få ett pris borde iaf Jon Olsson vara nominerad till nåt pris och vara inbjuden...men vem vet, han kanske satt vid ett av borden.

Mvh

Monis sa:
haha man får inte utmärkelser för att kvalificera sig till ett OS. visst vore det en prestation att klara det, men att få en utmärkelse som bästa manliga idrottare eller likanden för att ta sig till OS känns ju lite överdrivet

bara ja som tycker de känns ganska skönt att jibbing inte är så stort? slipper allt skit me divior;)..

jag har haft samma tanke i flera år nu, om man för fan räknar dansare till dom som är inbjudna? Jag tycker också att inte bara Jon ska med utan även typ Jacob Wester, Oscar Scherlin och Henrik Harlaut borde vara med. Alla av dom förtjänar en plats där...

Peace.

Aspebo sa:
jag har haft samma tanke i flera år nu, om man för fan räknar dansare till dom som är inbjudna? Jag tycker också att inte bara Jon ska med utan även typ Jacob Wester, Oscar Scherlin och Henrik Harlaut borde vara med. Alla av dom förtjänar en plats där...

Peace.
Men du alla kan ju säkert inte sitta där. Men om någon så jon. Vi kan ju inte ha med alla trestegshoppare och höjdhoppare också bara för att dom är utomlands och vinner tävlingar.

H-T sa:
lär vara omöjligt så länge det inte finns ett förbund för den sortens skidåkning her olsson utövar. och så vitt jag vet så finns det inget sånt
Går inte jibbing under svenska skidförbundet? Jag trodde all skidåkning platsade där, men jag har kanske fel?

Det värkar alltid finnas nån som är emot nya åk stilar inom skidåkningen, Elr så lägger dom bara inte märke till det, men jag tyckar absolut att han ska vara med på idrotts galan!

jag har tänkt på dedär.. men saken är den att jag inte finner nån bra kategori ?

E_Brink sa:
tycker lätt att någon borde representera skidåkningen mer än anja. jon vore inte fel.
jag menar d var ju dans o grejer med som inte heller är särskilt stort i dessa sammanhang.
Jens Byggmark fick väl pris som årets nykomling om jag inte minns helt fel. Jon får val satsa på att ta sig till idrottsgalan genom framgångar i storslalomen han kör efter vadet med Jens.

Kan innebandy och bandy spelare vara med på galan så skall Jon vara med... Kaj också för den delen...

Tex

men va fan de e ju som om skatare, surfare, fmx åkare, snowboardåkare etc. skulle vara med också. Det passar inte!

Isf skulle det vara om han lyckas bra i slalomen.

Ingen tvekan att han borde vara med!
Men som någon skrev innan att sporten är inte så stor inom jibbning, men det växer allt mer och mer :D

aa båda jibbingen o friåkningen borde va me typ kaj, sverre, jon o, jon l, wester, scherlin, harlaut vid ett bord skulle se nice ut:D

men jibbingen har nog ändå fått lite större uppmärksamhet iomed att de visade winter jam på stadion... slopestyle o pipe borde va os-grenar också

NEJ han ska inte vara med! om han ska vara med ska det vara för att han lyckas med den alpina åkningen, inte friåkningen.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp