Börja köra Twintip

vLund

Ny medlem
Börja köra Twintip
Hello.

Jag hade tänkt att köpa ett par nya skidor, gärna Twintip då jag hade tänkt att bli proffs i parken också ;). Jag kör just nu på ett par Crossmax 8 pilot och tycker att de är bra både i pist och offpist, men att hoppa med är de rena skämtet. Då jag vill lära mig parkåkning bättre, men ändå vill ha en skida som klarar isiga pister i höga farter, undrar jag om det finns någon Twintip skida som lever upp till dessa förväntningar bra =). Thx!

Status:
75kg
184cm
Brunhårig ;)

Börja köra Twintip
jävligt najs =D, men tyvärr lite för dyrt med 6000kr (behöver bindningarna till). En skida som kostar upp till 4000kr kanske finns? Natti!

Börja köra Twintip
Vill du ha något i den prisklassen kanske du skulle testa K2 Fujative..(3999:-) eller Völkl´s modell för i år..(kommr inte ihåg vad dom heter) och de kostar också 3999:-.

Börja köra Twintip
K2 fujative är väldigt mjuka så säljaren när jag köpte skidor. Om han vill åka fort i pist är det sådär :P har visserligen inte testat dom själv...

Börja köra Twintip
Här haru 3 RIKTIGT fina skidor för dina behov:

-Hendryx Voodoo Child 8500,-
Handgjord i Sverige, riktigt fina egenskaper
i pisten, men inte minst offpisten! En mjuk
twintip, bäst på marknaden!

-Head Mojo 90 6000,-
Riktigt fina lagg. träkärna med carbonstrumpa
gör att skidan, trots sin bred, funkar kanon
även i pisten. SJlvklart är den lika klockren
i puder som park!

-Scott P3, Om du orkar vänta till P4:an 5000,-
Sköna lagg, inte många svagheter, dem kan dock
väldigt lätt repiga, inget att raila med! Annars är
dem lätta och bra i luften!

Detta är nypriser, ett hett tips är begagnat för att skära ner på priserna några tusingar.

tack för mig!

Börja köra Twintip
"...inget att raila med!"

??? Vad menar du med det, dom funkar alldeles utmärkt att raila med.
Ta inte Fujative då dessa är alldeles för mjuka för din vikt/längd, PE som du nämda låter som ett mycket bättre val. Se dock till att skaffa en skida som är runt 180cm lång så att du inte tröttnar på att dom fladdrar.

Börja köra Twintip
Jag kör på ett par P3 184cm, en mycket fin och stabil skida. K2 PE skulle jag säga är aningens sladdrigare och lite mjukare. K2 Fujative är förmodligen den sämsta skidan jag har åkt på, fruktansvärt mjuk och blir därmed helt värdelös för en tungviktare för mig. (86-90kg beroende på dagsform)

Börja köra Twintip
mm det finns ju att hitta begangnade twintips i skiduthyrningar tex test skidor annars finnse det ju K2 fujutiv dom är bra och det är bra pris på dem :)

Börja köra Twintip
BAH! väger själv ca 90 kg och åker på K2 Fujative helt underbar skida den funkar till och med i pudret då jag åkte två dagar på dem i USA i vintras medan min Maden och B3or hade råkats skickats till Österrike. Jag var väldigt förvånad över att den även funkar i snorkel förhållanden och det är tack vare sin mjukhet. I Pisten går dem som ett tåg man får bara trycka lite! dessutom är dem snälla i parken då de är följsamma och inte ger äckliga "spark" effekter som hårdare skidor ibland kan ge.. fast du kanske har köpt dina skidor nu men om inte rekomenderas starkt www.sportconrad.de billiga skidor och snabbaleveranser! köp inte begagnat på skiduthyrning då det som jag upplevt det ofta är jätteslitna skidor till överpris!

Börja köra Twintip
Inte läst så noga men kan säga me egen erfarenhet köp

P3 riktigt fräscha för en grabb som går ifrån sport skida te twintip..

bra skida rekomderar den starkt

ps. lika lång o tung som du ; D

Börja köra Twintip
Om du vill att dom ska funka bra i pisten så skulle jag rekomendera att du köper lite längre skidor. typ lika långa som dig själv. Head mojo funkar tydligen bra har jag hört. :)

Tillbaka
Topp