Börja tävlingsåka?

Hxnna

Ny medlem
Börja tävlingsåka?
Har länge haft en dröm att börja tävla i alpint men inte haft tid för det då jag sysslat med andra sporter. Skidor åkte man ju på loven och så, inte mycket mer blev det av det. Men nu när jag slutat med dessa idrotter börjar längtan efter att åka skidor och tävla i det, tävlingsmänniska som man är.. Jag är 18 år nu, men är det försent med att börja träna alpint nu? finns det några "framgångsrika" skidåkare som börjat sent? jag har ju alltid åkt skidor så helt nytt är det ju inte..

någon som har några tips? eller gjort samma sak, alltså börjat sent? så trött på att man måste börja på något när man är typ 6 bast och köra på det tills man dör om man vill bli bra. nä så har någon några tips så blir jag glad :)

Börja tävlingsåka?
Klart du kan bli bra utan att ha åkt varje dag sedan du var 2.
Om du är villig att ge allt och att i stort sett sova på ett par skidor samt med en bra coach kan du nog gå långt.

Om man kan ge allt kan man ta allt ?

Börja tävlingsåka?
Jag känner inte till någon elitåkare som börjat "tävlings"-träna så sent. Det finns elitåkare som börjat först i tolvårsåldern med de flesta börjar långt tidigare... med det är väl bara att se till att du blir den förste..

Börja tävlingsåka?
Vad är målet med tävlandet? VM-guld eller SM 4:a? Eller bara att se hur snabb/bra du kan bli? Då är det aldrig försent.

Börja tävlingsåka?
sen är det ju faktiskt bara du som sätter gränserna för hur bra du vill bli. och du svarar ju i så fall på din fråga själv. vill du bara se hur bra och snabb du kan bli - ja, men gör det då, du har ju inget att förlora! och det är ju bara du som kan ta ansvar för din egen utveckling.

är det pallplatser som räknas är utters råd värt att lyssna på. mycket roligare också! :)

Snödjup

Tillbaka
Topp