Börja vågsurfa....

kebnekaijsa

Ny medlem
Börja vågsurfa....
Nu vill jag lära mig ngt nytt- att surfa,
Men då måste jag fråga er som är lite mer erfarna: Hur är bäst att lära sej? Hur lärde ni er?
Är de bäst att gå en kurs? Eller ska man nöta in allt själv?

Börja vågsurfa....
vågsurfa e la rätt svårt å lära sig i sverige. inga riktigt sköna waves. Nu e jag dock windsurfare, så har itne provat själv. men jag har sett en del som försökt lära sig iaf...elelr dom sitter i vattnet i typ en halvtimme å guppar bräda =)

Börja vågsurfa....
Lyssna in på Josslo, som sagt, han är vindsurfare och har med andra ord en skev verklighetsuppfattning.

Det finns riktigt bra waves i Sverige men inte så ofta. Åsa och Mölle är bara 2 spots längs med västkusten som funkar utmärkt om det blåser ca 12-15 m/s V-NV. På måndag ser det ut att kunna blåsa riktigt bra V i Mölle. Åk dit och kör lite. Skaffa dig en Malibu 7'5" nånting och ut och prova bara. Mölle är hardcore eftersom det är pointbreak (bryter på stenbotten) och sjukt grunt så wipeoutar du får du dig en omgång av Tyson i form av stenbottnen. Roligt och spännande.

Kolla www.surfzone.se för mer info. Lycka till!

Börja vågsurfa....
Eftersom du bor i göteborg så skulle jag föreslå dig och dra ner till Varberg. Det tar inte så lång tid och vågorna är tillräckliga för nybörjare och ännu lite till. Kostar det? det gör det och jag skulle tippa på högst 500kr för en 4h kurs.

www.surfersparadise.nu för mer information och kontakt.

Börja vågsurfa....
okej jag har kanske fel.

Men om man vågsurfar i Sverige..typ apelviken så blir det ganska kort åk va? för vågorna börjar ju rätt långt in i viken.

men vad vet jag?

Börja vågsurfa....
en kurs skulle nog va att föredra om du är helt nybörjare. då lär man sig grunderna sen aär det bara att ut o plaska i vattnet själv...
apelviken och surfersparadises kurser är värt att rekomendera.

surfing är sjukt kul!!!!!

Börja vågsurfa....
Jamen visst har du rätt Josslo. Fast dessa nackdelar är ju nästan fördelar för nybörjare om man tänker efter va? ;)

Skall själv ner till Apelviken i sommar så vi ses väl på playan!

Börja vågsurfa....
tja, jag har fått samma goa idé som du, jag vill lära mig surfa!! Så jag har bokat en vecka i Biarritz hos svenska Surfakademin, verkar bra och prisvärt, jag kan återkomma med rapport om ett par veckor, när jag har varit där.

Börja vågsurfa....
crazycia, vilken vecka åker du med surfakademin?
någon som vet när det är bäst att vara i biarritz, våg och värmemässigt?

Börja vågsurfa....
jag provade vågsurfa på en semester i thailand o där var det lite bättre vågor än i sverige o där va de riktigt svårt.. håll dig utomlands med vågsurfingen ;)

Börja vågsurfa....
jag har gjort exakt som adam h... jag var i thailand(1-2 meter höga vågor vid lågsäsong) och lånade en bräda av en kille som bodde där på stranden i sion "surfkojja":P han hade inte bara brädor utan han var nå förjävligt grym på att surfa!!!!.. så mitt tips är att åk utomlands för där finns det vågor och låna en bräda och se till att en som kan lär dej!!!!!!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp