Bra jib-pjäxa?

Bra jib-pjäxa?
Head Mojo 103 mm bred och relativt styv, antar att du vager en del med 47 i fotter.
Annars gar det alltid att lasta ut skalet pa en modell dar du gillar flex och dampning.

Hej.

Bra jib-pjäxa?
Den ar ett bra val om man inte vager sa mycket, valdigt mjuk flex och linern ar inte av den basta kalibern, Mojo skon har styvare liner och battre form lager, ar aven valdigt tajt i halen for att vara "bredare" fram. Foilen ar 100 mm bred i boxen.
Annars ett bra val.
Men som alltid sa ar det svart att saga vad som passar och funkar over internett.

Bra jib-pjäxa?
Zakarias sa:
Den ar ett bra val om man inte vager sa mycket, valdigt mjuk flex och linern ar inte av den basta kalibern, Mojo skon har styvare liner och battre form lager, ar aven valdigt tajt i halen for att vara "bredare" fram. Foilen ar 100 mm bred i boxen.
Annars ett bra val.
Men som alltid sa ar det svart att saga vad som passar och funkar over internett.
Jag väger 70kg=)

Bra jib-pjäxa?
Ok. Om du vill ha en mjuk flex sa ar det 1080 som galler, om du ar stark i benen och vill ha en lite styvare flex sa ar Mojon ett battre val, Gar aven att styva upp flexen med en plast spoiler som man far med.
Om du har valdigt breda fotter sa kommer du nog att behova lasta ut salomon skalet. Annars sa ar det ina problem.
Sager man inte att: Vikten har ingen betydelse, det ar sizen som raknas :)

Ha det gott.

Bra jib-pjäxa?
Beroende på om du vill ha styva eller mjuka så finns det en del at välja på... Foilen är ju relativt mjuk, så om du gillar det så kan du testa den, eller ev. vänta till att SPK:n kommer. Jag vet inte riktigt hur hård Mojon är men jag tror att Salomons Gun-pjäxa är ytterligare ett snäpp hårdare, eller motsvarande... Den har 95 i flex. Dock är den ganska tajt så det kanske inte är ett bra val... Personligen så kommer jag surfa på ett par Gun till vintern!

Bra jib-pjäxa?
Salomon 1080 Foil är ganska bred, men kan kännas för mjuk om man tar i lite, så satsa på Salomon´s andra 1080, var orange i år, kostar ca 3-4 K men tror den kan vara värd det!

Bra jib-pjäxa?
mm, Gun heter den BigAir. Ligger på 4500:- ny, men Garaget har ju 30%, så jag kommer köpa fjolårets, dvs. den orangea för 3150:-... Nästa års är fulare!

Bra jib-pjäxa?
är du dum eller jag har aldrig haft så ont i benhinnorna som när ajg bytte till salomon foil....ska lätt byta nästa år

Bra jib-pjäxa?
Kan säga att salomon 1080 Gun promodel är fet skön som jibbpjäxa och hård nog för resten av terrängen! Meeeeen ...den är rätt smal...så den är inte för alla fötter. Har sj ett par...är fett nöjd! Hade Salomon Xwave 10 free innan....Gun e mkt bättre...sitter som gjutet!

Bra jib-pjäxa?
3160.jpg

Bra jib-pjäxa?
Langes jibb sko ar riktigt shysst till kommande sasong. Rejal innersko med bra dapning i sula, personligen tycker jag inte att den ar speciellt mjuk i flexen, kan bero pa att jag bara vager 75 eller att jag ar klen i spirorna.
SPK skon ar inte min personliga <---(viktigt)!! favorit. Nagot man bor tanka pa nar man bara har tva spannen ar att skon maste sitta at javligt bra runt halen och att hojden over fotbladet inte ar for hogt. Eftersom innerfodret kommer att toja sig en del sa galler det att skon sitter at tajt i butiken. Eftersom din fot ar bred sa kommer den sitta at pa bredden, men det ar viktigt att den sitter at aven pa hojden.
Skon har bra dampning och ar mjuk och skon for benhinnorna. Eftersom jag inte har akt i skon vet jag inte hur pass vridstyv den ar dock.
Skon har samma last over fotbladet som Foilen (1080).
Gun ar inte styvare (min asikt) an MOJO, defenitivt inte om man styvar upp den. Men allt ar val relativt eftersom man inte kan konvertera index mellan pjaxmarken sa far man lita pa sin egen benstyrka ibland nar man testar sig fram :)

Om du hittar en sko som du gillar och inte gar under kategorin "jibb", lagg dina pengar pa den istallet och stirra dig inte blind pa hur foretagen marknadsfor sina pjaxor.

ha det bra/Zacke

Bra jib-pjäxa?
Jonathan

Gun ar helt klart en battre sko pa alla satt och vis. Betydligt battre innersko, tunnare och styvare foder. Skalet ar betydligt vridstyvare an 1080.
1080/SPK ar inte daliga pjaxor i sig. de skilljer sig lite i material gentemot de lite dyrare pjaxorna men till storsta del sa hanger det pa dig och hur du aker, hur mycket du vager, vad for typ av sko som du tycker passar din akning osv.
Vill du ha en lite mjukare flex sa funkar de alldeles utmarkt. Kor man slut pa innerskon kan man alltid byta ut den senare mot en formsprutad innersko efter natt/nagra ar.
Det ar inte sa latt att hitta en pjaxa som sitter bra, jag sjalv har stora problem med min fotter, sa testa dig fram genom djungeln sa hittar du alltid en som sitter battre an de andra, sedan arbetar du med skon ett tag och efter nan manad sa brukar de sitta som vanten.

Ha det bra?Zacke

Tillbaka
Topp