bra jibbskidor. förslag ?

amp11

Ny medlem
tja! jag ska börja hoppa på allvar nu och vill ha bra förslag på skidor som är mellanbra. har hoppat förut o så men inte så många trix. :p
jag letar efter skidor för runt 2000, som inte pajar. bindningen ska inte paja i första taget. kan ju vara begagnade. har letat runt skitlänge nu men hittar aldrig några bra. var nära att jag blev lurad, xD så vore tacksam för hjälp.
mvh Alexander

Salomon P3 är riktigt bra om du vill köra bra och billigt begagnat... såg också att dom sålde ett bara sprillans K2 silencer (den fösta silencer) på stadium för 1800, iaf här i täby. Kan ju va värt att kika på om det är så nån annanstans

Senast ändrad:
Völkl Dogen har jättedålig kvalitet, eller hade iallafall. Vill du ha ett par skidor som håller skulle jag lägga ut mer än 2000kr. Nytt får du ju gå upp till 4000 för att hitta något, men begagnat finns det ju en hel del...

Scott P3, Salomon 1080, AR6, Mad_Trix (vad den nu heter?), Trouble maker osv.

felix sa:
Völkl Dogen har jättedålig kvalitet, eller hade iallafall. Vill du ha ett par skidor som håller skulle jag lägga ut mer än 2000kr. Nytt får du ju gå upp till 4000 för att hitta något, men begagnat finns det ju en hel del...

Scott P3, Salomon 1080, AR6, Mad_Trix (vad den nu heter?), Trouble maker osv.
TACK för hjälpen. de ser riktigt bra ut!
om nån har några fler BRA förslag så säg gärna till

k2 silencer fjolårets ligger strax under 2000 kr nya på stadium....kanon paket om man kollar på priset...kan inte bli bättre.

annars så skulle jag vilja rekomendera någon skida ur salomons 1080 serie....älskar dom skidorna.

men själv så kör jag ross, scratch fs :P

// J.O

jo_jibber sa:
k2 silencer fjolårets ligger strax under 2000 kr nya på stadium....kanon paket om man kollar på priset...kan inte bli bättre.

annars så skulle jag vilja rekomendera någon skida ur salomons 1080 serie....älskar dom skidorna.

men själv så kör jag ross, scratch fs :P

// J.O
okej, har kollat på scratch fs. men hur är det med bindningarna? marker 11.`?
tack för hjälpen ;)

Något som är bra att veta om du vill ha tips är hur lång du är och vad du väger.

Köp inte marker 11 eller 12 bindningar. De pajar snabbt och löser ofta ut.

Niklas_Borg sa:
Något som är bra att veta om du vill ha tips är hur lång du är och vad du väger.

okej, jag är 176 cm lång och väger 62.
jag har hört att de pajar snabbt, ,men vad ska jag ha för bindningar?
hoppas det inte kostar för mycket. annars kan man väl sälja de gamla?
tack för svaret. :p

amp11 sa:
Niklas_Borg sa:

Look och rossignol bindningar är alltid säkra kort. Salomon tror jag funkar bra med men har inte använt sådana på ett par år men i år har jag köpt salomon sth 14 driver bindningar vilket jag hoppas kommer att funka bra. Marker jester och griffon fungerar nog också bra.

Niklas_Borg sa:
amp11 sa:
Niklas_Borg sa:

Look och rossignol bindningar är alltid säkra kort. Salomon tror jag funkar bra med men har inte använt sådana på ett par år men i år har jag köpt salomon sth 14 driver bindningar vilket jag hoppas kommer att funka bra. Marker jester och griffon fungerar nog också bra.
okej. tack för hjälpen. får leta vidare efter skidor. ;)

K2 silencer är riktigt bra för priset!

Men om jag vore du skulle jag lägga till 2-3000 och köpa salomon dumont!!! skönaste skidan som finns om du frågar mig!

tänkte just på stadium då får man ju nästan alltid med marker 11 bindningarna, kan man lägga till extra pengar på något bättre eller är det allt de har?

MVH M

Tillbaka
Topp