Bra köp? Snowboard, bindningar.

M1n7

Ny medlem
Hejsan!

Jag hade tänkt köpa en Burton Blunt bräda, ny...
Men det jag undrar över är om Burton Cartel bindningarna passar bra till brädan?
Jag har kört flow innan och jag vet att de är väldigt mjuka... Har även hört att Cartel bindningarna är hårda men när jag testade en kompis bräda märkte jag att en hård bindning passar nog mig bättre... Det var inte lika ansträngande att köra.

Så alltså min första fråga är funkar brädan och bindningarna bra ihop? Några andra förslag?

Sen, bindningarna ska jag köpa av en kille för 2000:-, de är nya i låda enligt honom.. Bara undrar är detta ett bra köp?

Asså både blunt brädan och cartel bindningen är bygda för park... värkar som en jävligt go setup... go fore it

Cartel är riktigt sköna, no doubt. 2000 kanske är lite mycket för begagnat (även om de nu är "nya från lådan" så är de ju fortfarande en privatperson du köper av.
Men annars så verkar de som en riktigt nice combo!

Ja okej, gott!!

Jag snackade med killen som säljer den och han garanterar att de är nya, han hade nämligen köpt två pra bindningar ifall ett bar skulle krångla... men de gjorde de inte så bindningarna har aldrig suttit på en bräda...
Var fanns den där cartel för 1600:-? =)

... skulle ge 1800 max för ett par Cartel.. erom 07 så skulle ja ge 2 lax..

annars så... tycker du om hårdare bindningar så .. GO!!

köp cartel.. för min typ av butter-jibbing-chill-åkning så e dom aldeles för hårda... kör med P1.or ..japps..

:)

Slänger in en fråga här.

Vad för bindningar är optimala för mig?

Jag hoppas inte alls förutom naturhopp, åker mäst hårt i pisten och offpist.
Jag åker nu på en cstm x men den är för mjuk så ska byta bräda, vet dock inte till vilken.

Vilka bindningar ska jag ha? Har kollat på ett cartel men kanske ett par p1:or är bättre för mig? C60 är för dyra...
Kollar framförallt på burton bindningar då jag har en burton bräda just nu.

Tips?

Cartell är riktigt bra bindningar. Enda felet jag har haft med mina är att folien som smyckar bindningarna släppt,men det är ju bara utsmyckning så jag slet dän skiten. Annars så är jag mycket nöjd. Åker inte park men utanför pisten så vet jag att dom funkar riktigt bra, stabila.

//Larsson

Nosskire sa:
Slänger in en fråga här.

Vad för bindningar är optimala för mig?

Jag hoppas inte alls förutom naturhopp, åker mäst hårt i pisten och offpist.
Jag åker nu på en cstm x men den är för mjuk så ska byta bräda, vet dock inte till vilken.

Vilka bindningar ska jag ha? Har kollat på ett cartel men kanske ett par p1:or är bättre för mig? C60 är för dyra...
Kollar framförallt på burton bindningar då jag har en burton bräda just nu.

Tips?
Burton T6 och Co2 bindningarna.. that´s your set-up (svinigt dyrt bara, köp från Ebay)

/Pinn

Nosskire: Det är mycket Burton-hype på många av forumen. Det är bra grejjer helt klart, men kolla även in Drakes bindningar, jag har haft några av dem de senaste säsongerna (Limited och Podium) och de har funkat kanon för pist och offpist. Vill du ha en lite styvare freeåkningsbräda, varför inte kika lite på Never Summer T5 eller Rome Anthem.

Ride on,

Drake som sagt.. gamla hederliga F-60:n har varit en riktig trotjänare, bra och tålig skit, tror de stod ut i tre säsonger, inte illa pinkat alls.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp