Bra mtb-åkning i Luleå?

Nojlas

Aktiv medlem
Bra mtb-åkning i Luleå?
Funderar på att plugga i Luleå i framtiden.

Hur är det att vara mtb-åkare där?
Finns där bra ställen att köra dirt/freeride/street på?

Bra mtb-åkning i Luleå?
jag vet inte så mcyket om cykelställen men jag har hört att det finns en bra dirt i alla fall.

Bra mtb-åkning i Luleå?
I Karlsvik finns det en mtb bana vet jag. Det ligger ungefär ett par km utanför centrum. Är väll inte sådär jätte intresserad av mtb, så jag har inte kollat in den nått. Men jag tror nog att den ska vra bra.

Bra mtb-åkning i Luleå?
Finns en Dirt på Kronan.. och den är inte precis bra.. ;) några shyssta streetställen finns det väl.. men int så jätte mycket

Bra mtb-åkning i Luleå?
hmm nu ska du få höra. Dirten på kronan har dom byggt om till 2-3 hopp fast vet inte om dom har byggt om banan igen.

Sen kan jag gärna hänvisa dig till ett/några/flera hopp som dom lokala bmxarna byggt. banan o karlsvik är det inte enduro banan som du syftar på då? där brukade jag köra moped och vet inte om den e så perfekt för att cykla på. Meen om du skyndar dig så har den lokala backen byggt några dirthopp så dom får parken igång tidigt

Bra mtb-åkning i Luleå?
banan i Karlsvik är väl inte särskilt spännande. En stig som går runt i skogen och över några sandtag osv

Bra mtb-åkning i Luleå?
Dags att damma av denna tråd... ;)
För tips på bra MTB-cykling i och kring Luleå kolla in Luleå Terrängcyklisters Facebook-grupp, där får man både tips o trevligt sällskap.
I år har cykelklubbarna i Luleå i sammarbete med kommunen börjat märka upp leder på Ormberget. Downhillbanorna i Måttsund byggs ut lite för varje år, nu finns det 3 spår som börjar uppe vid starttornet. För XC-cykling så är mycket uppmärkt i Strava. Vi syns!

Tillbaka
Topp