Bra nybörjar parkbräda.

Twotime

Ny medlem
Bra nybörjar parkbräda.
Hejsan.

Jag har just nu en Burton Cruzer bräda som jag fick av en kompis när jag började åka snowboard. Och ett par Burton boots som jag inte vet modellen på, dom är iaf lite förstora så.
Jag har mestadels bara åkt ner för backar och har inte stött på en backe i Sverige jag har haft nå större problem o ta mig nedför, men har tröttnat lite på att bara åka nu och vill börja hoppa lite mer. Jag tycker inte jag får någon bra kontakt med brädan överhuvudtaget och skorna tycker jag bara är klumpiga.

Ge mig lite förslag på en bra bräda(Eller duger min nuvarande bräda för mig?), och ett par bra boots för att börja hoppa lite med?
Vill helst inte ha en alltför hård bräda.

Är 180cm lång väger 78kg.

Senast ändrad:
Bra nybörjar parkbräda.
Min första riktiga parkbräda var nitro t1 och jag tycker den var helt underbar :) den kommer du kunna ha som en proffsåkare med hehe om du nu skulle ta dig till något sådant ;D
den brukar hålla sig till hyffsade priser men håller även hög klass =)

Bra nybörjar parkbräda.
Freestyle/Parkbrädor finns det massor av. Är väl svårt att säga att den ena verkligen är bättre än den andra. Dock kan det troligt vara dags att byta bort en Cruzer som är några år gammal. Är inte en bra bräda från början, och troligtvis är den ganska trött vid det här laget. T.ex. T1:an är ett bra alternativ, men det finns många att välja på.

Boots och bindningar är viktigare. Lägg åtminstone 2 lax på vardera, för att få något värt namnet. Gärna mer!

Bra nybörjar parkbräda.
Tack för svaren, ska åka in till stan o leta upp en nitro t1 o kolla närmare påd en! Har ett par Burton p1 bindningar som bara är en sässong gammla så dem behåller jag, gillar dem med så!

Bra nybörjar parkbräda.
Tackys "brädtest" är rena skämtet, inget att ta seriöst med andra ord, då är det bättre att gå till butiken själv och klämma lite och få in känslan. Nitro T1 har någon sagt, jag säger Burton Dominant. Sjukt lekfull bräda! Gå annars till Stadium och kika på Ride brädorna.

Senast ändrad:
Bra nybörjar parkbräda.
Stepchild "Powder sucks" grymt prisvärd ca 4kakor hyfsat allround o sköna poppar, ganska mjuk...

Bra nybörjar parkbräda.
tänk på att skorna är viktigast..!!

du kan köpa värsta feta set-up.en med värstingbräda och värstingbindningar .. MEN om du har ett par för små eller för stora och sunkiga skor så går allt åt helvette med åkkänslan i alla fall..

tänk på det.

tips. Burton ION skor till dig.. en jussi 157 till dina sköna P1.or

:)

/Pinn

Bra nybörjar parkbräda.
Jag har inte råd att köpa både ION skorna och jussi brädan. Men låt oss säga att jag tycker ION skorna är sköna och brädan med, då är det bättre att välja tex en Burton dominant eller Nitro T1 som är lite billigare än jussi brädan och satsa på dom ION skorna istället för den dyra brädan?:)

Tillbaka
Topp