Bra nybörjarskidor

z1mz

Ny medlem
Bra nybörjarskidor
Lägesbeskrivning:
ska hänga med en polare ner till alperna under kommande säsong och har aldrig åkt skidor med någon reda tidigare.
eftersom att vi ska vara där nere så länge som vi ska så har jag gett mig fan på att lära mig åka och skulle nu behöva tips :)

någon som kanske kan rekomendera någon bra modell eller något bra ställe i skåne där man kan köpa skidor m.m av kunnig personal?

mvh

sajmon

Bra nybörjarskidor
okej, jo det är väll sant.

typen av skidor är väll helt vanliga pistskidor.
inget offpist och inget specialanpassat för parker.

/sajmon

Bra nybörjarskidor
Kanske ett par fischer RX4 runt 4000 kr med bind.. Brukar ofta finnas på rea lite här och där.
Eller head i.xrc 500eller 800 i ungefär samma prisklass. Finns mängder med skidor i prisklassen 3500-5000 inkl bind.Kan vara lite lagom att börja i

Bra nybörjarskidor
Salomon gör mycket bra skidor, Dom är lättåkta och roliga precis som skidåkning skall vara.
Passar nybörjare och Proffs. Jag har provat många olika märken och Salomon är mina favoriter. Hör allt fler som går över till Salomon just precis för att dom är lättåkta och roliga, som skidåkning skall vara, inte ansträngade och tekniskt svåra som många andra är.

Kör själv på 2006 års mod. Salomon Scrambler Hot som passar skitbra i pist och offpist, Streetracer störtskön pistkida, Gun jibbskida , AK Rocket ren offpistskida.

Pjäxor är ju det viktigaste och Salomon har ett par som passar dom flesta fötter"många skidbutiker brukar rekomendera just dessa" Jag vet inte namnet på dom ännu, Salomon har bytt namn på alla sina modeller. Hör med personal på butik.

Skidor: Crossmax 10 serien. Scrambler hot ,nytt namn i år på alla skidor osså.

Bra nybörjarskidor
okej...tack för svaren.
ska kolla runt lite nu men det verkar som att salomon är ett schysst alternativ.
lättåkt låter för övrigt väldigt bra för min del ;P

Tillbaka
Topp