Bra paketpris för en medelgod åkare?

vira

Medlem
Jag var inne i en butik idag och blev erbjuden Head Wild Thang i längd 150-154 cm (kommer inte ihåg exakt längd just nu) med bindningen Head LD12 för 3000 kr. Och ett par pjäxor Roxy Black Magic för 1700 kr. Helt nytt såklart.
Är det bra paket för mig som är 163 cm lång och väger 55 kg som kan åka hyfsat bra i backen. De ska funka att åka fort och även bara cruisa lite.
Vad föreslår ni annars?
Min budget är ganska stram max 5000-6000 kr för skidor+pjäxor men vill inte budgetskidor heller.

Wild thang är väl okey, men den har nog stått i butiken minst 3 år.Länge sen Head sålde den
Utveckligen går framåt

Senast ändrad:
ALPINBUTIK: Jag har förstått att de är från 07/08 och att utvecklingen går framåt. Jag bryr mig inte så mycket vilket år de är ifrån utan mest skida för minsta peng. Finns det skidor idag för 3000 kr som är i "samma" prestanda eller till och med ännu mer avancerade som är bättre att satsa på?

snorkel: Intressant sida. Kollade även på barnskidor i längd 80 cm i Völk + Langepjäxor = 1200 kr = ett bra pris. Vad brukar frakt vara på? Är det en pålitlig webshop?

vira sa:
ALPINBUTIK: Jag har förstått att de är från 07/08 och att utvecklingen går framåt. Jag bryr mig inte så mycket vilket år de är ifrån utan mest skida för minsta peng. Finns det skidor idag för 3000 kr som är i "samma" prestanda eller till och med ännu mer avancerade som är bättre att satsa på?

snorkel: Intressant sida. Kollade även på barnskidor i längd 80 cm i Völk + Langepjäxor = 1200 kr = ett bra pris. Vad brukar frakt vara på? Är det en pålitlig webshop?
Har aldrig haft problem med Sport-Conrad.. Veckolång leverans ungefär. Frakten burkar vara på 20€ för ett par skidor. Betalade 15€ frakt för mitt lavinpaket..

Gillade hemsidan sport-conrad.
En följdfråga:
Lite svårt och välja skidor även om utbudet inte var tokstort (bara bra att det inte var så många).
Kollade på Rossignol Attraxion 8. Är den för svår och hantera om man inte är expert? Kanske satsa på Rossignol Attraxion 3 istället? Räcker längden 149 cm? Tycker att 154 cm är gränsfall för långt när jag inte ska åka störtlopp.
Andra skidor ni rekommenderar istället?

Har lite svårt med just skidrekommendationen men förstår inte riktigt att det skulle vara litet utbud på Conrad?
Conrad har delat in utbudet i olika typer av skidor, säker på att du hittat alla? Ska du ha pjäxor samtidigt så brukar paketpriser på Conrad innebära en rejäl rabatt.

Jag gick in på Women skis package och trodde givet att alla damskidor skulle komma upp men icke...
Så nu ploppade fler damskidor upp på Allmountain.
Jag tar tillbaks att det var lite utbud ;-)

Så nu är jag inne på:
Völkl Attiva Sol
Rossignol Attraxion III
K2 One Luv

Sen läste jag att Rossignol Attraxion I är för avancerade åkare. Stämmer det? För de var ju såklart väldigt billiga för och vara för avancerade åkare.

De ska funka att åka både sakta (har småbarn att hålla sällskap i backen) och även åka fort (när jag är själv). De behöver vara lite förlåtande när man inte har rätt teknik men även att man kan utvecklas till riktigt bra åkare med bra carving i högre farter utan att jag ska behöva byta upp mig med nya skidor.
Sen är det skönt om de funkar bra i offpist oxå när tillfälle ges.

Tillbaka
Topp