Bra pjäxor för offpist ?

evilgambler

Ny medlem
Bra pjäxor för offpist ?
Hej alla glada ! Dags och uppgradera utrustningen. Nån som har nå heta tips på ett par bra pjäxor för offpist åka ? Sitter och läser recensioner för fullt men kul och höra nån annans åsikt ! Tillägger att jag åker 99 % offpist. :P

Senast ändrad:
Bra pjäxor för offpist ?
Kommer du bara åka inbounds eller även tura lite? Isf kan jag rekommendera BD Factor, är sjukt nöjd med mina.

Om det är en ren alpinsko du är ute efter så finns det ju massa att välja på. Ett progressivt, lite mjukare flex är ju skönt när man åker puder och skönt att inte ha ett helt stumt flex när man köttar uppåkt också. Du kan ju kolla på Fulltilts freerideserie t.ex.

Bra pjäxor för offpist ?
en bra pjäxa är en pjäxa som sitter bra på din fot. passform, formgjuten sula och ev. anpassning av skal etc gör enorm skillnad. börja med att hitta en som sitter bra, recensioner kan du nästan helt glömma, förutsatt att du inte redan provat igenom och har bra koll på de pjäxor du läser om.

Bra pjäxor för offpist ?
Jag ångrar inte att jag gick över till Rando-pjäxor. Visserligen inte lika styva och heller inte lika "stoppade" som vanliga alpinpjäxor men vikten och gångegenskaperna uppskattar jag verkligen. Det blir en hel del gående vid off piståkning.

Bra pjäxor för offpist ?
Det handlar ju till 50% om hur din fot ser ut samt till 50% vad du tycker är gött, (hårda, mjuka osv) ...

Tillbaka
Topp