Bra service i GBG?

adamzki

Ny medlem
Bra service i GBG?
Hej!

Första inlägget av mig. har haft mina carvingskidor i 2 år nu och det börjar bli dags för lite service. hittills har jag bara vallat. Jag vill nu lämna in dem för framförallt kantslipning. Har läst om dåliga butiker som förstör skidorna mer än servar dem. Vill därför gärna ha tips på butiker här i GBG som ni har testat och är nöjda med . tack

Bra service i GBG?
Den butik som jag känner till bäst i GBG (har dock inte gjort någon service där), med bra och kunnig personal är Adams.

Bra service i GBG?
ok. tack!

Bör kanske spara den här frågan till butiken, men behöver man slipa belaget på en skida som används hårt i pist i max 25 dagar ( blir ju inte såå... många om året)? De har redan börjat bli lite vita.

Bra service i GBG?
Men heregud! Adams sport är ju det enda rätta, underbar personal och service! Rekomenderas varmt.

Bra service i GBG?
ja adams sport är lätt bästa, lätt att hitta till med.

sedan är det bara köpa den fetaste vallan och köra på så är inte dina belag vita längre

Bra service i GBG?
Har testat de flesta butikerna i Gbg och den som gör bästa jobbet fast dock dyrast är Åkes. Men iår har jag testat skistore och dem gjorde ett grymt bra jobb. Sedan är det roligt att gynna en lite privat affär istället för de stora...

Bra service i GBG?
Det känns som om Åkes Sportservice på Hisingen har stabilast rykte ändå, trots snacket om Adams. Dyra, ja, men jag kan inte säga annat än att de också gör ett bra jobb.

Det gäller speciellt om du har lite speciella önskemål med slipen, och kanske vill diskutera vinkelval och dylikt. Där är Åkes bra och väldigt seriösa. De kan också hjälpa till med att tolka och mäta upp dina befintliga kanter, typ om du av nån anledning inte har koll på din nuvarande slip, men vill använda dess parametrar som referenser mot ett nytt egenskapsmål för dina skidor.

Sen har de även en uttalad inställning att ha hyggligt fräscha stenar också, något som man annars inte vet så mycket om. Fast iofs... Slipar man veckan innan byte så är nog inte Åkes sten så pigg den heller.

Bra service i GBG?
okej tack!

verkar finnas många som gör jobbet bra. Bakgrunden till tråden var lite mer om det fanns något ställe som man bör undvika

Och bland de nämnda alternativen...någon som vet prisexempel? Är tex åkes dubbelt så dyr som Udéns?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp