bra skidhjälmar med skärm?

• Trådstartare Trådstartare MsP
  • Start datum Start datum

MsP

Ny medlem
hej !
ja har kollat runt nu på hemsidor och affärer efter sjyssta hjälmar med skärm. tyvärr har jag inte uppnått något vidare resultat så nu undrar jag om det finns någon som vill komma med förslag på bra skidhjälmar med skärm.

ni behöver inte visa några förslag på till exempel : Giro g10 mx och Nine9 mx
däremot är jag väldigt intresserad av K2:s hjälm som heter ultra w/visor : http://www.k2skis.com/homes/helmets.asp?category=helmets
finns den i sverige, i sånna fall vad kostar den , vart kan man få tag på den ?

men jag är öppen för de flesta förslag av hjälmar med skärm =) .

sweet rooster
scott watu
freeradicals the helmet :)

själv har jag en giro 9.mx

sweet trooper ska man ha om man ska ha en sweet hjälm, rooster finns inte me skärm om d e inte står fel på sweet.noja tycker den e jävligt fin iallafall gå in på www.sweet.no

OM du är intresserad av K2 så finns det en till k2hjälm som man kan ha skärm på, Black hawk heter den. Vet dock inte om den har skärm från början...

k2 hjälmen du länkar var ju ful. jag tycker personligen att boeri kameleon mx är mycket snyggare. men jag har ej provat någon av hjälmarna.

Ja sök på Urge och ski så finner du? Du förstår tydligen inte??

//H

Passformen är viktigast, Köp inte hjälm utan att prova.Åka skidor med en hjälm som inte passar perfekt är inte kul
Alla har inte samma huvudform

har ni fortfarande inte förstått att inlägget är över ett år gammalt och speciellt Patriik_L?

aja, för att tillföra något så säger jag att sweet har de snyggaste hjälmarna med skärm och de finns (fanns?) på alpingaraget och några andra skidbutiker runt om i världen.

Tillbaka
Topp