Bra skidort!

Bra skidort!
Var där ett pag gånger under 90-talet, vad jag minns då så hade den en bra park och mycket längdspår. Pisterna var väl dock ingen hissnandeupplevelse på den tiden men är ju ett antal år sedan så allt kan ju ha hänt. Men sålänge det finns snö är det väl alltid värt ett besök :P

Bra skidort!
Väldigt fina leder och väldigt många i Tänndalen, finns för alla typer av åkare. (Lägndskidor)

Sen har vi backarna i Tänndalen - Hamra ett måste för mig i alla fall. Dem har väl även byggt backar i Funäsdalen, dock var det ett tag sedan nu man var där uppe. Ligger tyvärr inte runt knuten för min del.

Bra skidort!
Det beror ju helt på hur man ser på saken. Är man hardcore freerider som dessutom vill ha tokfest på kvällarna skulle jag nog välja nåt annat. Vi brukar åka mycket i Ramis men ibland lägger vi in en variation med Tänndalen eller Funäsdalen. Är man i området tycker jag verkligen att Tänndalen är värt ett besök (kanske inte just nu eftersom de iaf över nyår hade katastrofala snöförhållanden). Om inte annat finns en grymt trevlig lunchrestaurang i Buskvallen Inn. Åkningen är ganska utspridd så man får transportera sig ganska mycket diagonalt men det finns också väldigt mycket olika pister att välja mellan och vi har aldrig upplevt några direkta köer. Vill man däremot köra stenhårda pister med betydligt större fallhöjd skull ejag köra Funäsdalen några mil bort. Vill man istället ha mycket snö och rolig skogsåkning skulle jag dessutom köra de extra milen till Ramis. Men som sagt, tillbringar man en längre tid i området och har bil så är Tänndalen klart värt ett besök. Jag skulle kanske dock inte välja det som bas för en vecka i fjällen för ett gäng freeriders. Har man kids osv så skulle jag nog nästan hellre välja Tänndalen än Ramis, mest pga av liftköerna i Ramis på högsäsongsveckorna.

Tillbaka
Topp