Bra tips ang bindningar ?

otzi

Medlem
Jag undrar om någon har något bra tips som man kan använda så man inte får ont över tårna när man åker?

//MVH Dennis

varför skulle ont i tårna ha me binningarna å göra? pröva klipp upp strumperna vid tårna, kan funka...

Det är att det spänner så hårt där över så det kommer näl inte ner tillräckligt med blod.

Svaret är väl att köpa ett par bindningar med någon form av "capstrap". Flux, Burton, Technine och Salomon har renodlade varianter och många märken har tåstraps som kan användas både traditionellt och som capstrap.

Jag förordar helt klart en bindning med renodlad capstrap. Du slipper all form av tryck över tårna!!

Kan man köpa capstrap och sätta på, på ett par Nitro Commando för jag har inte sett att nitro har några sånna.

Doughboy sa:
Svaret är väl att köpa ett par bindningar med någon form av "capstrap". Flux, Burton, Technine och Salomon har renodlade varianter och många märken har tåstraps som kan användas både traditionellt och som capstrap.

Jag förordar helt klart en bindning med renodlad capstrap. Du slipper all form av tryck över tårna!!
ord på det! jag skulle inte klara mig utan capstrap, tycker det är helt underbart!

Tillbaka
Topp