Bräd tips ?

nickejonsson

Ny medlem
Bräd tips ?
Håller på att letar efter en ny bräda för säsongen, hade en Burton jeremy jones från förr förra säsongen alltså 2 år sedan och den var riktigt skön. Men man vill byta ibland och testa annat också.

Så nu vet jag inte om jag ska köpa en Lika dan fast årets JJ , Eller en Forum Substance ?

Nån som har tips på nån skön ? brädan ska vara lagom mjuk asså utan problem för press på rails . och också väldigt skön att raila med men ändå stabil i pist.

Nån som vet nå gött ? :)

Senast ändrad:
Bräd tips ?
Varför kasta bort en ny bräda från förra säsongen?
Har den repor så kan du alltid lämna in det i någon skidverkstad eller reparera den själv
(Slipa kanter, valla, m.m)

JJ är en väldigt fin bräda och jag tror knappast att efter en säsong så är den så risig.
Spar på pengarna och åk med samma bräda som du hade förra säsongen.

Det finns ingen skillnad mellan årets JJ och förra årets modell.

Bräd tips ?
SverigeTomten sa:
Varför kasta bort en ny bräda från förra säsongen?
Har den repor så kan du alltid lämna in det i någon skidverkstad eller reparera den själv
(Slipa kanter, valla, m.m)

JJ är en väldigt fin bräda och jag tror knappast att efter en säsong så är den så risig.
Spar på pengarna och åk med samma bräda som du hade förra säsongen.

Det finns ingen skillnad mellan årets JJ och förra årets modell.
Nej den är från förr förra säsongen, alltså 2 år . Så vore kul att prova nån ny.
Skillnaden på den nya är att de finns annat system för att fästa bindningarna så man kan sätta dom mer exakt som man vill.

Bräd tips ?
yes, EST systemet är riktigt cleant. Om du gillade brädan köp nya JJ och ett par est bindndningar! Forum substance är en forum youngblood fast håret stiffare och bättre base :)

Bräd tips ?
Behåll brädan. Du kommer inte känna någon större skillnad och definitivt inte bli bättre åkare. Lägg ner pengarna på en vecka i alperna istället !

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp