Bräda för någon med stora fötter

taidokas

Ny medlem
Jag är på jakt efter en ny bräda men jag vet inte vad för bräda jag skall ha. jag är 185 cm lång och väger 80 kg. det största problemet med min nuvarande bräda är att om jag gör skärande svängar som är för skarpa så tar tårna/hälarna i och jag tappar skäret. så jag behöver en bräda som är bredd. jag har 28,5 på mina boots. Någon som vet en bräda som skulle kunna passa mig.

Jag söker någon form av allaround bräda för en medelgod åkare.

Va i helvete e du för jävla freak 28,5????
jag har lixom 10,5...*choook*...=P

Ja då kan man säga att jag har stora fötter. men om man säger så här. Det finns olika sorters storlekar den jag syftar på är den i cm och dewen du menar är den det systemet dom använder i USA. I sådana storlekar så har jag 11 vilket är lite mer naturligt.

Om jag hade haft 28,5 så hade dom varit mer än dubbelt så stora som dina fötter. Hade det varit så så hade jag inte behövt någon bräda för då hade jag kunnat använda fötterna som snowblades :)

Har 11 jag med kör på en Nitro Atlas 164.. 27.2´cm midja tycker den är grymt skön, kan rekomenderas,, hade förr en santa med samm längd o bredd men den var som en pråm..

Jaha tänkte väll..HaHa...;)
då e det inge svårt och hitta bärda juh extrem har rätså breda brädor..:)

Kul att se att det inte bara är jag som är arrogant ;)
Storlekssystemet i millimeter heter Mondopoint och är helt klart bäst. Anges alltid på alpinpjäxor och är väldigt utbrett i Europa och särskilt i Frankrike. Har själv storlek 13(47, 300mm) och kör på en Santa Cruz 168 Wide. Santa Cruz är dock rätt svåra att få tag på så mitt tips är att kolla på Internet och söka på wide. De flesta stora tillverkarna har det i sortimentet. Kolla även välsorterade snowboardbutiker (inte Team Sportia och dylikt mao).

Det borde egentligen räcka gott och väl med en midja på 28 cm för dig. Detta pga att du antagligen inte har 0 graders vinkel på bindningarna. Köper du för bred får du se till att du har feta gaspedaler på bindningarna, annars kan det bli rätt tungt att få upp på skär efter en lång dag i pisten.

beror ju på vad du åker. åker du mycke ofpist så är det ju skälvklart med en bred bräda.. men det spelar ingen roll om du köper en bräda med midja på 28 om du skall köra pist heller. den kan bli tung att få upp men det gjämnar ju ut sig om du investerar i någon bindning som har hög sula som tex vissa salomon modeler.

Burton har två bra mpdeller kör själv på en Burton canyon 178 och jag har stl 46 även Baron är en bra bräda för oss med stora fötter kolla in www.burton.com

lycka till MvH Pontus

OK joppes. Du har rätt. 28cm är lite väl mycket. Å andra sidan vet vi inte vad taidokas har för bredd i midjan idag. runt 26 är ju ganska vanligt och då antar man att han kör med rätt liten vinkel på bindningarna. Kolla andemeningen i mitt inlägg och lev väl :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp