Bräda för park

tuxer

Ny medlem
Bräda för park
Bräda för park
För det första skulle jag tänka lite mer på storleken på brädan i dehär fallet. Med 85kg skulle jag inte ställa mig på 48an i alla fall, 5cm gör sjuuukt fet skillnad. Om du gillar DC så passar den brädan för dig, 57an skulle också funka beroende på vad för åkning du ska göra.

Bräda för park
ahh! tacksam för svaren, drog ivägen beställning nu på DC brädan på 153, blev Flux DS45 bindning också! :D, sjukt taggad på backen nästa helg, synd att det skulle vara så kallt :(

Bräda för park
tuxer sa:
ahh! tacksam för svaren, drog ivägen beställning nu på DC brädan på 153, blev Flux DS45 bindning också! :D, sjukt taggad på backen nästa helg, synd att det skulle vara så kallt :(
Yeeeee my boiii! DS45orna kommer du INTE ångra kan jag lova, svin goa bindningar!!! bra val på bräda Och bindningar fan, även om DC/Neff collaben kanske inte är den snyggaste graffan, så e den ju iaf jävligt ball :D

Bräda för park
Jag har också funderat på Dc neff brädan. Har du fått hem den än? Skriv gärna hur den känns osv, så man vet om det är något och satsa på liksom! :) /Sofia

Bräda för park
Sofia_4 sa:
Jag har också funderat på Dc neff brädan. Har du fått hem den än? Skriv gärna hur den känns osv, så man vet om det är något och satsa på liksom! :) /Sofia
Om ni väger ungefär lika mycket, har ungefär samma size på bootsen, samma åkstil osv så kommer ni kanske kanske att uppfatta den hyfsat likadant. Det är inte säkert att en bräda känns likadan eftersom det är egna preferenser (vikt, skostorlek, åkstil, erfarenhet mm) som avgör. :) Har man inte möjlighet att testa kan man gå lite på egen erfarenhet o känsla och kanske i sista hand andras rekommendationer. Det är min erfarenhet iaf.
Lycka till hursomhelst med brädköpet! :)

Bräda för park
J-Lu sa:
Sofia_4 sa:
Om ni väger ungefär lika mycket, har ungefär samma size på bootsen, samma åkstil osv så kommer ni kanske kanske att uppfatta den hyfsat likadant. Det är inte säkert att en bräda känns likadan eftersom det är egna preferenser (vikt, skostorlek, åkstil, erfarenhet mm) som avgör. :) Har man inte möjlighet att testa kan man gå lite på egen erfarenhet o känsla och kanske i sista hand andras rekommendationer. Det är min erfarenhet iaf.
Lycka till hursomhelst med brädköpet! :)
Joo, helt rätt! :)

Bräda för park
Har nu fått brädan & hunnit prova litegrann iaf, vart mörtk så fort så kunde bara åka 3-4åk så det är väl lite tidigt att säga något, men kan då säga att det var hög finish på brädan & den ser jävligt bra ut, sen var den också lite styvare än jag förväntat mig (men endå mjukaste brädan jag provat) var medelsvårt att flexa den med mina 87kg, kan nog säga att det är en allround bräda typ som går att åka överallt med, men ändå lite mer inriktad mot park. Men om du Sofia_4 som tjej vill ha en mjuk bräda ska du nog satsa på dc pbj som är 149cm då jag tror att den blir mer lämpad för din vikt, (vet ju ingenting om vad du väger men antar bara att du väger mindre än mig) MVH

Bräda för park
är neff-kooperationen styvare än vanliga pbj? för den skall väl vara relativt mjukt?

kanske var lite styv för att den var helt ny...

Bräda för park
neff är exakt samma som vanliga pbj bara utseendet som skiljer, kanske var för att den är helt ny också :P, var ju ett tag sen man hade en ny ^^

Bräda för park
jag maste prova den där ocksa nagon gang, sjukt sugen, förutom att jag gillar vanliga camber men vore kul att prova DCs reverse. Har du provat DCs boots nagonting - om de är sköna?

Snödjup

Tillbaka
Topp