bräda till tjockis =)

HaPPa

Ny medlem
bräda till tjockis =)
Tjena jag tänkte kolla om nån har nått tips på bräda till mig 170 lång 85kg..
skulle vilja ha en bräda som inte är så lång ca 150. gillar o hoppa lite jibba o så tänkte jag åka lite park.
lite svårt att hitta när mna väger lite för mycke..
 
bräda till tjockis =)
Även jag har lite mycket marktryck i förhållande till längd. åkte tidigare på en kompis bräda som jag långtidslånade. En riktig hopp och lek bräda som jag hörde bara gott om av andra. men jag tyckte att jag inte lärde så mycket mer, och kom fram till att jag är väl inte bättre än så, tjock som man är.

Tills jag hyrde en extrem XMC 159 (heter device nu mer) som öppnade en ny åkning för mig! En trevlig bräda som står i mot när man är lite tung men ändå är kvick att svänga med. Big jumps står jag över så det vet jag inget om hur den funkar i. Jag är 180 cm och väger 90+ så kanske en 155 kunde funka för dig??
 
bräda till tjockis =)
.. så du vill ha en styvare/hårdare kort bräda för parkåkning..


Burtons flex-skala går från 1-10 typ. parkbrädorna ligger på ca: 5



alt #1 = den absolut bästa brädan för dig är Burton Jussi 154 (flex 7)

alt #2 = UnInc 152 (med flex 6) grymt allround för park å jibbing

alt #3 = Twin(151)(flex 5) eller Royale(154)(flex 5) beroende på hur du åker.


men jag tycker att du skall försöka få tag på en Jussi 154.a GRYMT skön..

kommer inte att svika dig i backen eller i parken.. grymt POP :)


/Pinn
 
bräda till tjockis =)
tackar för svaren! =)
spelar de nån roll vilken årsmodell tänkte försöka få tag i en begagnad.
har inte världens bästa ekonomi... =(
 
bräda till tjockis =)
funkar fint..


fråga om den e mycket rail.ad med... eren lite elle ringet railat med så köp den..


/Pinn
 
bräda till tjockis =)
och vad är rimligt o betala för en nollfemma finns 2 här på freeride den en för 1500 och den andra utan pris..?
 
bräda till tjockis =)
en Burton Jussi kostar ju ny runt 5500:-

en beggad (förra säsongen) borde ligga runt 3500:- (beroende på slitage)

en beggad från två säsonger sen borde ligga på 2000:- typ

...


detta är vad man kan få för en bräda... de lägger nog ut dem för lite mer..


Om nån har en Jussi 154.a ute för 1500:- så skulle jag undra vad som var fel på den..

jag skulle vara mycket noggrann när jag hörde mig för om skick, sprickor, raiad mycket etc etc... 1500:- är ett BRA pris för en 05/06 ..


/Pinn
 
bräda till tjockis =)
hade lite fel den var 159 o de blir för långt för mig... hittade ist en på ebay men jag har aldrig handlat därifrån så jag vet inte om de blir nått rät billigt i alla fall.. så man blir lite sugen =)
 

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp