Även jag har lite mycket marktryck i förhållande till längd. åkte tidigare på en kompis bräda som jag långtidslånade. En riktig hopp och lek bräda som jag hörde bara gott om av andra. men jag tyckte att jag inte lärde så mycket mer, och kom fram till att jag är väl inte bättre än så, tjock som man är.
Tills jag hyrde en extrem XMC 159 (heter device nu mer) som öppnade en ny åkning för mig! En trevlig bräda som står i mot när man är lite tung men ändå är kvick att svänga med. Big jumps står jag över så det vet jag inget om hur den funkar i. Jag är 180 cm och väger 90+ så kanske en 155 kunde funka för dig??