Brädåkare startar religionsbråk!

SverigeTomten

Ny medlem
Kolla vad jag hittade i tacky.se
Sjukt...

"
En svensk snowboardåkare befann sig i Gulmarg i indiska Kashmir i lördags för att åka lite bräda skriver www.bortabra.se idag. Brädan hade han stickrat upp med citat från Koranen. Något som skulle visa sig orsaka mer uppståndelse än vad han trodde. Stora protester har inletts där polisen fått skingra massorna med tårgas och batonger. Brädåkaren kommer nu utvisas från landet. "

ngnstans går ju gränsen för hur troende man får vara

man får sätta en gräns hur dum man får vara också.
inte så att man skulle ta och stoppa usa stickers på bilen om man var i irak liksom...

Tycker man ska ha lite respekt för det landet man åker till. Dumt att ha stötande material på brädan!

.. shit.

jag har nakna porrbrudan fastklistrade på min bräda. kanske inte skall åka till knutby och köra bräda då eller..

/Pinn

Jag vet inte om jag tycker mest synd om dessa människor eller den värld som sakta fylls med dem. Vart är Friggebo nu när hon behövs?

Jag har kollat upp det där med en utövande muslim och det visar sig som sådant att vi sekulära och muslimerna har tolkat denne snowboardåkares handlande på olika sätt. Enligt Islam skulle detta tolkas som en skymf mot Gud eftersom han de facto bar Guds ord under sina fötter och smutsar ner det (symboliskt sätt) medan vi sekulära människor mer tolkar det som en kool grej, kanske t om en big up till arabisk kultur (där islam har sitt ursprung). Dock så ursäktar Islam den som handlar i okunskap och dessa muslimers agerande att protestera så hej vilt att polis fick skingra dem är självklart en överdrift. En mer rätt handling från muslimernas sida torde vara att informera honom om hur de såg på det hela. Att utvisa brädåkaren från landet tycker jag också är överdrivet.
Hade jag fått medla i frågan hade jag sagt; tålamod, dialog och ömsesidig respekt. Då hade det nog kunnat lösas positivt på båda parter.

diffused sa:
Jag har kollat upp det där med en utövande muslim och det visar sig som sådant att vi sekulära och muslimerna har tolkat denne snowboardåkares handlande på olika sätt. Enligt Islam skulle detta tolkas som en skymf mot Gud eftersom han de facto bar Guds ord under sina fötter och smutsar ner det (symboliskt sätt) medan vi sekulära människor mer tolkar det som en kool grej, kanske t om en big up till arabisk kultur (där islam har sitt ursprung). Dock så ursäktar Islam den som handlar i okunskap och dessa muslimers agerande att protestera så hej vilt att polis fick skingra dem är självklart en överdrift. En mer rätt handling från muslimernas sida torde vara att informera honom om hur de såg på det hela. Att utvisa brädåkaren från landet tycker jag också är överdrivet.
Hade jag fått medla i frågan hade jag sagt; tålamod, dialog och ömsesidig respekt. Då hade det nog kunnat lösas positivt på båda parter.
Ja nog är det lätt att vara efterklok. Gud förlàter alla idioter.

felix sa:
Tycker man ska ha lite respekt för det landet man åker till. Dumt att ha stötande material på brädan!
Dumt att inte respektera besökare i ett land - eftersom man nu tillåter besökare med annan religion och kultur. Ganska dumt att starta kravaller för en sådan skitsak. Det verkar desutom galet fel att skylla på brädåkaren. Jag tror inte han hade tänkt sig det hela som en förolämpning. Snarare tvärtom. Det är min gissning i alla fall.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp