Brädträsket...

magnusericsson

Ny medlem
Brädträsket...
Hejsan.

Åter igen är man i valet och kvalet om vilken bräda det ska bli denna vintern.
Jag gör denna tråden då jag vet vad jag vill ha för sorts bräda men har så dålig erfarenhet (åkt på väldigt få) av brädor så vänder mig därför till er medlemmar.
Jag har just nu en Step Child Jibstick 153 och en Technine Jib 152.5 men nu vill jag ha en kortare då jag nästan bara kör rails,street och dylikt.
Jag har kollat runt lite för att få en insikt av vad det finns för utbud, vet såklart att det är få märken som har kommit till svenska marknaden ännu, jag har varit inne på Forum Rat, Technine LM Rocker, DC PBJ, DC PLY och ja, gud vet vad.
Nu på senaste har jag även börjat kolla lite på Capita Horrorscope, men jag har beslutsångest, redan.
Jag är 186 cm lång, väger 75-80 kg, har 27.5 i bootsen, letar efter en mjuk bräda som är runt 150 cm (kan även vara lite kortare).
Just nu så står det mest mellan DC PBJ 149 och Capita Horrorscope 149, men jag börjar även bli mer och mer sugen på Lobster The Jibbaord!
Vill för övrigt inte lägga överdrivet mycket pengar, 4000-4500 kronor får räcka.
Kan även lägga till att jag vill inte ha något skit från Burton med alldeles för hög prislapp för vad man får.

Tack på förhand!
Eder Magnus

Senast ändrad:
Brädträsket...
Forum the rat
Ser mysig ut, inte heller den dyraste och det är ju en renodlad street bräda

Junkyard egna bräda
Finns en massa olika längder, ser ut att ha en skön rocker och den är hur billig som helst.
Den är ju inte så snygg men du kan alltid ha den som trasher brada :)

Brädträsket...
Capita horrorscope är go! Förutom att den saknar pop typ ^^

Skulle själv vilja säga att du borde köra en camberbräda som är lite mjukare, tycker själv dem lockar bättre på rails.
Därav kanske jibbaord är bra då du har camber och TBT som gör den mer förlåtande vid snelandningar?

Brädträsket...
Har en Lobster Jibboard hemma som jag väntar på att prova. Av det man får ut av att klämma och känna på den så verkar den sjukt go' och den känns ungefär lika mjuk som Rome Artifact rocker(åkte på den förra säsongen), om det säger dig något, förutom att Lobstern förmodligen har mer pop :)

Brädträsket...
Jag själv har Bataleon Airobic liggandes hemma och efter lite känn i vardagsrummet verkar den go åt streetiga aktiviteter.

Brädträsket...
Rätta mig om jag har fel men är inte Lobster bara "labelade" Bataleon brädor?

Ingen som kör på Signal´s brädor? verkar vara gedigna hantverk om inte annat.

Senast ändrad:
Brädträsket...
Det trodde jag också men enligt eiki och halldor är det lite skillnad, om det nu stämmer...

Brädträsket...
känns som 149-150 kommer bli sjukt kort..? jag körde halva säsongen på en lib trs 157 i park å då är jag 170 lång. Men du vet vad du vill ha :)

Dinosaurs will die rat maet (rocker) / genovese (flat camber)/ Maet (camber)
Alla dom skulle jag kika in. Vansinnigt feta och grymma i parken.

Annars är ju Park Pickle fet som fan.

Rome Artifact Rocker är helt sinnessjukt mjuk. kanske skulle vara något?
ang. Signal så är dom jävligt sköna vet jag,men håller inte så bra... sägs det.

Brädträsket...
Har haft en signal park series, roligaste å skönaste brädan jag haft! kör precis som sig TS bara street, rails å box och street series är som gjord för det. Men som någon sa så verkar hållbarheten inte de bästa. Brädan knäcktes, insertsen lossna och krångla hur mkt som helst. Vet att dom har jobbat på att göra just brädorna hållbarare så de kanske har löst sig nu, var två säsonger sen jag hade min. Men trots detta så är de min favoritbräda av alla renodlade parkbrädor jag åkt på hittills.

Horrorscope tycker jag inte, dom gick ner sig totalt förra året när dom gjorde så rockern började innanför insertsen, känns riktigt ostabilt. Kolla på indoor survival eller ultrafear om du är sugen på capita. Jag har själv köpt en ultrafea till i år.

Academy propaganda 150 camber eller propaganda 149 reverse camber borde du kolla in! Riktigt sköna å mjuka parkbrädor. Ett märke som börjar bli riktigt stort i usa, vet inte hur marknaden här i europa ser ut men vet att de finns i england. www.academysnowboards.com

Annars gör arbor fina parkbrädor. Draft och Delray(?) ser riktigt sköan ut på rails när man ser folk åka på dom.

köp inte lobster, varannan kid i parken kommer åka runt på en sån. så sjukt hajpat märke

Senast ändrad:
Brädträsket...
rocknerPR: Junkyards bräda har jag faktiskt slängt några frågande blickar åt. Har varit inne på den banan att man skulle köpa och prova som en rolig grej. Men börjar komma på bättre tankar tror jag.

Thomsson: Det är just därför jag är inne på rockerspåret, då du kan gå ner i längd utan att det känns för jäkla kort och har ju som sagt en technine jib som är camber med flex 3. Tycker fortfarande att den är lite för hård för min smak.

CustomX: Jag har också varit inne på Signal, dock förra säsongen, hittade ingen då mer än deras parkrocker som sades vara fruktansvärt mjuk, en riktig "vardagsrumssnowboard", har inte hunnit kolla så värst mycket på deras produkter än i år, hoppas på att junken får in de inom den snaraste tiden så man kan kika lite mer.

Aleeex: Jag har ju som sagt åkt på 153 cm brädor nu de senaste åren, tycker det är en väldigt bra längd, men vill prova på något kortare och lite roligare. Hade innan de brädorna jag har nu en Jennyus Rental 156 cm, vilket jag tyckte var på tok för långt. Kan vara så att jag har hamnat väldigt rätt där jag redan är, men Alltid trevligt att testa runt lite.

patrikeric: Många delade meningar om Horrorscopen verkar det som. Får väl ta mig i kragen och bestämma mig om vad det blir så småningom kanske! ;) Jag har faktiskt varit lite inne på en Academy Propaganda 149, ser grymt skön ut. Vet att de säljs i Norge någonstans, kommer dock inte ihåg vart. Angående Arbor så vet jag inte särskillt mycket om märket i sig, får kanske ta och kolla upp detta. Och det du säger om Lobster kan stämma jävligt bra, dock tror jag inte att kidsen inom snowboardåkning är lika proffskåta som inom skidsporten, tacka gud för detta.

Tack så mycket för alla tips och tankar om olika brädor. Om ni kommer på något nytt som verkar roligt så skriv på.

Brädträsket...
patrikeric sa:
köp inte lobster, varannan kid i parken kommer åka runt på en sån. så sjukt hajpat märke
Fast dom är ju inte super överprissatta iaf.
Har väntat lite på en riktigt mjuk TBT bräda vilket denna verkar vara så det blir kul och testa om TBT är så bra som det ibland sägs...
Men visst om man inte vill vara som varannan kid i parken så får man väll köpa en disaster ist.

Brädträsket...
Annars är det väl bara ta Bataleon Disaster istället för lobster jibbaord ;)

Angåend att horrorscope är ostabil stämmer verkligen inte, mycket stabilare än iaf K2 WWW och Burton Hate.

Tillbaka
Topp