Brant eller Åka skidor?

CT68

Ny medlem
Brant eller Åka skidor?
Hej! Tänkte börja prenumerera på en skidtidning och vill därför veta vilken som egentligen är bäst? De två etablerade svenska tidningarna som jag känner till är Brant och Åka skidor. Någon som kan uttala sig om vilken man bör satsa på? Eller finns det något annat alternativ?

Tack på förhand!

Åk ni först så väntar jag där nere.

Brant eller Åka skidor?
brant är bättre men åka skidor är mer skidorienterad. kolla på recensiner så står mångas åsikter..
jag har båda..

Brant eller Åka skidor?
Köp några nummer av vardera tidning, Smaken är som baken och att höra vad en massa andra tycker om något kommer inte hjälpa dig så mycket.

Brant eller Åka skidor?
Om du är en sådan person som bara jibbar å vill kolla på feta bilder och lära sig lite tricks så ska du ha "Frezee" eller om den hette "Freeze" jo så var det nog! men om du vill läsa svenska och kolla skidrecensioner och läsa om olika skidställen i sverige och i andra länder då ska du ha "Åka skidor" doms hemsida är www.akaskidor.se där kan du beställa en prenumeration!

Brant eller Åka skidor?
Jag läser helst brant. Eftersom jag vill läsa om toppturer och dylikt. Men köpa några nummer av varje och välje efter det.

Brant eller Åka skidor?
brant är max 5% skidåkning och 95% bergsklättring, men gillar man det så..

Brant eller Åka skidor?
Hej!

Jag prenumenerar på båda tidningarna. I Brant står det som sagt var om lite mer "gammalmodig" skidåkning. Ursäckta uttrycket! Inte mycket jibbing och sånt. Samtidigt är det mycket vackrare bilder i brant, kvalitén på pappret är betydligt bättre än i Åka Skidor. Dock skirever inte brant om bara skidåkning, det förekommer en hel del klättrings reportage också. Jag skulle säga att det i genomsnitt är ungefär 50/50 med båda delarna, lite beroende på vilken årstid det är.

Sammanfattning: Åka Skidor är oftast roligare att läsa men Brant är roligare att titta i, jag tycker att tidningarna kompenserar varandra utmärkt. Köp båda ifall ekonomin tillåter..

Brant eller Åka skidor?
...inte ta en titt på norska Fri Flyt!?

Annars är det bästa att ta sig en titt i några nummer innan du bestämmer dig. Vet inte var du bor, men bibliotek på större orter brukar ha en del skidtidningar. Här i Malmö kör de både Brant, Åka skidor och amerikanska Skiing.

Precis som de ovan skriver beror de på vad du vill ha ut av ditt läsande, därför kör jag både Tråka Skidor (har blivit bättre - men typiskt svenskt), Brant (fräsch nykomling, hur länge det nu håller...) och Fri Flyt (favoriten, men börjar bli etablerad och därmed tapp i fräscheten...)

"Åk ni först, så kommer jag med liften..."

Tillbaka
Topp