Breckenridge, mammoth 11/12

emmaaa

Ny medlem
Hej!
Vi är 2 tjejer som är på väg till breck eller mammoth nästa säsong, har inte bestämt oss vilket av ställena vi ska till än.
Tänkte va där från jan-mars, är de någon som ska dit? Kanske sugen på att dela boende?
Annars är alla tips välkomna! :)

Emma

Senast ändrad:
Mammoth value pass är redan slutsålda (kostar 659dollar) om du inte vill betala 2000dollar för ett säsongskort får ni nog ta och välja Breckenridge. Annars om du vill åka både i Colorado och Kalifornien så kan du köpa ett Epic Pass för 649dollar som gäller för Vail, Beaver Creek, Breckenridge, Keystone, Arapahoe Basin, Heavenly, Northstar-at-Tahoe och Sierra-at-Tahoe
glhf

Senast ändrad:
Tjena!
Jag har funderat på samma orter i USA alternativt någon alport (med Morzine, Frankrike i topp) till nästa år men som excellentswordfight skriver är det kanske för sent för Mammoth nu om man inte vill hosta upp en hel förmögenhet på liftkortet, 2000dollar kännns lite väl mycket... Dock är jag rejält intresserad av att dela boende i Breck! :)
Då jag pluggar tänkte jag troligen bege mig bortöver runt mitten av januari, dvs efter att höstterminen slutar, och stanna så länge som turistvisat tillåter, så till mitten av april sisådär.
Jag har kikat en del på boende, mailar dig några länkar som verkar bra :)

Carro

Okej, ja har förstått att mammoth blir lite väl dyrt kanske. Och de är ju många områden i epic passet som helt klart låter asbra ! :) nån som vet när man borde köpa det? Och som jag förstått det så kan man åka till staterna på sitt pass i 90 dagar och om man vill stanna längre så är de visum som gäller?
Carro! tack så mycket för tipsen ska helt klart kollas upp, vi har tänkt att det kan vara kul att försöka dra ihop ett gäng och bo tillsammans om vi hittar något större boende, kanske blir billigare? Just nu är vi två tjejer och en engelsman. Vore sjukt kul att styra nåt tillsammans!

Är det någon som vet förresten hur det ser ut med bussförbindelser mellan epic pass ställena? Eller måste man ha bil?

Tja. bodde i breckenridge från jan-mars denna säsongen. det är bra att köpa epicpasset så tidigt som möjligt. blir lite dyrare hela tiden. Jag var där kortare än 90 dagar så det var lugnt med visum. men vill man stanna längre så är det inte jättesvårt att skaffa ett turistvisum som gäller i 6 månader.
Vi skaffade bil för vi ville åt pudret i vail och beaver creek. Utan bil så kan man bara komma till breckenridge a basin och keystone smidigt. Åker man bara park så är det breckenridge och keystone som gäller och då kan det vara lite onödigt med bil. Men å andra sidan så är det inte jättedyrt att hyra bil i några månader!
Har du mer frågor så har jag förmodligen svar :P
Vi hade en grym säsong så jag rekomenderar det verkligen!
Man ska bo i Breck med för det är där alla ungdomar hänger
ciao

Okej, tack för svar! :)
Ja ska nog köpa kortet ganska snart eftersom att vi är säkra på att vi ska dit. Okej, de är inte så att om man skaffar turistvisum så kan man bara göra det en gång? Hyrde ni bil eller köpte? Hur mkt fick ni betala för det?
Har boende på g i breck nu som verkar väldigt bra. Vart hittade ni erat boende?
cheers

Senast ändrad:
Vsg :)
Gö det!
Det är lite olika det där verkar det som. Men jag har kompis som har varit där 2 gånger, 5 månader bägge gångerna och det var inga problem. Men det gäller att vara förbered när man åker till ambassaden. dom ser en som värsta brottslingen har jag hört!
Vi köpte en bil för 3500 dollar och sålde den för 2000 dollar. Vi var 5 st tillsammans så kom undan billigt.
Polaren hade en släkting där borta som var med och köpte den och skrev den på sig själv. Kan inte riktigt reglerna men tror att man måste vara 25 för att köpa själv.
Är sjukt halt där borta också och de har inga dubbdäck. så viktigt att kolla däcken om köper bil.
Gött. vart ligger det ?? vi hittade vårat på summitdaily.com. bodde i ett hus 10 minuter utanför breckenridge centrum.
ciao

Okej, jaså haha ja då är de bäst att vara förberedd.
Det ligger vad jag har förstått det, ca 10 min från 'huvudgatan', men vi letar vidare också ifall vi kan hitta något billigare. Det är egentligen inte så jätte dyrt men hon vill ha en deposit med som vi inte riktigt har pengar till ännu men hoppas att det finns kvar ett tag till. Vad betalade ni i hyra?
Hur är breckenridge annars, som stad uteliv osv händer det något roligt? :)

Yes:)
Okej men det verkar ju shysst. Det var många av säsongarna som bodde en bit ifrån city i år. Hade varit gött att bo mitt i smeten men eftersom vi hade bil så funkade smidigt. buss runtomkring breck går ofta men de slutar går runt midnatt så lite problem att ta sig hem från krogen men finns ju taxi:)
Vi betalde 4000 svenska var i månaden vilket var mkt billigt eftersom vi hade ett stort fint hus som vi mådde som kungar i. Det är bra uteliv. Man måste dock vara 21 år och har med sig passet när man går ut annars är nästan omöjligt att komma in. 2 av oss var under 21 så vi var inte ute så värst mycket. Men de gångerna vi var ute var det riktigt bra röj. Billig öl är det med :) Staden är riktigt trevlig med massa affärer och resturanger.
Jag tycker du ska satsa på breck en säsong du kommer inte blir besviken!

Okej, ja de ser ut som att de är ungefär vad vi kommer betala med men bara så man vet ungefär vad en hyra ligger på så man inte betalar helt överpris :) Ni jobbade inget när ni va där?
nej jag är så pepp! har bara hört bra saker om breck, någon sa dock att de blåste mkt där?
Hur är snön förresten? Är de bra puder? Parker?

Nee vi jobbade inte. Det går ju typ inte jobba där längre om man inte har någon bra anledning. Så mitt tips är att försöka jobba så mycket som möjligt innan istället.
Jaa det blåste en del under säsongen men det är ju perfekt med epic passet då . bara checka in vädersidor så är det alltid bra någonstans. vi åkte inte hem från backen tidigare någon dag pga av dåligt väder!
I år snöade det väldigt mycket så det var många härliga puderdagar. Skön snö men ett minus är att det är inte lika häftig terräng som i alperna. Men absolut bra puderåkning.
Parkerna är gryma. har inte så jättemkt att jämföra med. men parken i breck rankas ofta som en av världens bästa.
Sen är det väldigt fina pister med om man gilla det :P

Hej! Vi är två pers som också tänkt dra till USA nästa säsong. Tänkte först ammoth men insåg att det kanske blir lite dyrt. Emma, hur går det med era planer för Breck? Behöver ni två sköna personer till erat boende så är vi gärna på :)
Annars kankse du har lite tips på hur man hittar bra boende!

Ida! när tänkte ni åka och hur länge vill ni stanna? vi är just nu 3 som är helt säker på att vi ska dra och letar efter folk som vill hänga på så de vore awesome om ni är på :) de flesta boendena som vi hittat är för typ 4-6 pers och vi har några på g men inget som är helt klart. har kollat mest på www.summitdaily.com. hittar ni nåt bra så säg gärna till!

Vi har tänkt åka mars-april kanske lite in i maj men ska roadtrippa också är tanken. förretsen vet inte hur länge deras säsong är.... Tänkte dessa månaderna då vi planerade mammoth. När har ni tänkt att åka?

okej vi hade tänkt åka i dec/jan och stanna 3 månader sen är planen att åka till österrike och va där i april.

Liftkortet i Mammoth kostade 949dollar fram till 15 nov förra året. efter det blir det dyrare. Men klart värt det!!

Tjena! Jag och en polare har också planer på att dra till Breck i vinter! Vi flyger till USA i början av februari och stannar i 3 månader, (eller så länge pengarna räcker) :P Vi e båda killar på 20 år som e schyssta och väldigt lätta att komma överrens med :) Vore nice att dela boende med några då det känns mer värt att dela ett större boende på flera än att försöka hyra nått litet för 2.

//Joakim

Jag tänkte dra till breck/keystone i mitten av december och sedan stanna till slutet av jan, då det är dags att åka tillbaka till denver och hyra husbil!
Om någon vänlig själ har en sovplats över dec - jan eller har något bra boendetips så är jag mycket intresserad! :)

Tjeeena!! Vi är fyra tjejer som tänkte åka till Breckenridge i jan-feb.. Vi har tittat en del på boenden, de flesta är för runt 6-10 personer så vi letar efter fler som vill dela!

Hallå alla.
Är det någon på denna sidan som har lyckats fixa något boende i Breck ännu?
Jag och min flickvän åker också till Breck/Keystone i mitten av januari. Vi har hittat några sidor med lägenheter/hus for rent, men vi har inte hört av oss eller nått till kontaktpersonerna.

Känner att tiden börjar rinna iväg och vi kan tänka oss dela med andra. Vi skall vara en månad i Breck/Keystone och sen vidare till northstar :)

Hej Emma!

Vi ar ocksa tva tjejer som ska sasonga i Breck. Vi ankommer till Denver den 6 januari och har kopt epic. Stannar ocksa i tre manader (90 dagar, har hembiljett i borjan av april).
Vi har kollat lite pa boende pa summitdaily och vrbo men inte hittat nagot boende for oss tva i var prisklass. Hur gar det med era planer? Blir helt klart billigare om vi gar ihop men ni kanske ar fulltaliga? Tanker ni er att kunna bo i Vail ocksa om det finns nagot bra dar?
Kommer helt klart att bli grymt!
Ha det fint, kram karin.

Hej!

Jag anländer till Seattle den 2 jan och skall ta mig via Tahoe till Breck/Vail området, har beställt Epic Pass. Anländer där runt 20 jan. Tänkte stanna cirka 2-3 veckor och sedan åka upp till Revelstoke och möta upp två kompisar där. Åker hem den 28 feb från Seattle. Har dock inget boende än i Colorado, så om någon känner för att inhysa en trevlig 30 årig Göteborgare som lever i exil i Malmö så hojta gärna till :)

/Rikard

Karin, fan va nice vi kommer också till denver den 6e så kanske samma flyg tom? :) vi blev ett gäng och vi har hittat boende. de tog ett tag men bara man ligger i och kollar runt hela tiden typ så kommer de nåt till slut. så ja tyvärr så blir vi en fullsmockad lägenhet.
meen jag är säker på att ni hittar något snart, en kompis till mej hittade just boende på breck rentals har ni kollat där?

Vi är två killar som har fixat ett boende i Breck mellan den 3e jan och den 3e feb. Vi har två sängplatser över, så nu blir vi glada om någon/några skulle vara intresserade av att dela boende för att hålla nere kostnaderna något. Boendet ligger med gångavstånd till lift och det finns två stycken dubbelsängar uppbyggda som en våningssäng och nån form av luftmadrass.
Bara att höra av sig så berättar jag mer!
Peys!

Hej!
Jag och min kompis, Emma, ar sugna pa att dela boende! Vi kommer den 6 januari. Vad har ni fatt for pris?
Grymt!

Tillbaka
Topp