Bred parkskida

• Trådstartare Trådstartare Pizzaaugust
  • Start datum Start datum
P

Pizzaaugust

Guest
Bred parkskida
Tjena. Överväger att köpa nya skidor trots att jag inte haft mina så länge men jag är inte nöjd med dom. Tycker dom är alldeles för smala. 80 i midjan. Hade ett par punisher förut som var 90 mm i midjan och trivdes bättre med dessa. Letar nu därför efter en twintip med runt 95 mm midja som ska funka bra i parken. Jag är 189 och väger 95 kg. Inga advancerade trick men anser mig själv kunna hoppa iaf. Åkt skidor länge och är teknisk.

Kommer att mittmonteras och användas till 100% park.

Har kollat lite på ross s5 i 185.

Bred parkskida
R-R sa:
Line Anthem, eller är de för mjuka?
Jag kollade på dem jag med, tror dom kan vara för mjuka. Annars tycker jag dom är för korta. 178 som längst va? Går inte under 180, även fast de skiljer så lite :)

Bred parkskida
Japp, synd att elizabeth är så himla kort... annars finns ju line blend med 100mm midja, fast kanske är lite mer allround.

Bred parkskida
110 hade nog känts lite overkill dock, men hatar skidorna jag har nu pga att dom är för smala. Kung Fujas kanske, har dock dåliga erfarenheter med k2, länge sedan men ändå.

Arv kanske är ett alternativ, ja jag får se hur jag gör. Kanske rent utav plockar fram punishern och kör på resten av säsongen. Eller står ut med trouble makern tills vidare. Men fortsätt gärna tipsa, blir nya nästa säsong ändå och då må jag ha nå bredare.

Bred parkskida
Har hört bra saker om Liberty Hazmat. Lätt för sin bredd och fin pop. Har dock inte provat den.

Bred parkskida
tror att elisabeth fungerar utmärkt i parken, bred är den ju också

Bred parkskida
Låt dej inte luras av att Anthem bara är 178 cm. Brätterna är väldigt korta och åkytan är lika lång som någon annan typ 183-skida.

Tillbaka
Topp