B
bl0ckm0ng0t
Guest
MÅSTE skidorna vara breda?
Utvecklas snabbare vet jag inte. Det blir absolut lättare (och roligare) att åka i offpisten, men man kankse missar små lärdomar för balansen osv?Jarle sa:Pang på rödbetan? Man kommer alltså kunna köra bättre än innan? Och utvecklas snabbare?Blide sa:Om vi nu skall hålla oss i bilmetaforen, är det inte så att när du uppgraderar din gamla risiga kärra till ett fartmonster med världens grepp osv, så kan du inte förvänta dig samma utmaning och i gengäld glädje om du fortsätter att köra på samma banor på samma sätt som du alltid gjort?bl0ckm0ng0t sa:Men ju med åren när mina egna skidor blivit fetare och fetare känner jag lite att ursprungsskidkänslan försvinner mer och mer. Det blir effektivare men lite mindre finess och teknik, för att återgå till bilarna, det är stor \"suv\" mot liten lätt bil. Annorlunda men inte alltid roligare.
Svängar som förut var svåra/krävande blir nu enklare och nya utmaningar måste sökas, annars försvinner glädjen. Eller?
Att man måste pressa sig på ett annat sätt, absolut. Köper man snabbare banbil får man mindre marginaler. När det gäller bilarna börjar man med små lätta bilar och gokarts inte med DTM eller F1