bred snowboard?

tobyo

Ny medlem
bred snowboard?
tja, jag är sugen på att köpa en K2 Illusion men vet inte om jag ska köpa K2 Illusion eller K2 Illusion Wide. har 44½-45 i sko storlek. några andra fördelar/nackdelar att tänka på?

bred snowboard?
Smal - Roligare och snabbare från kant till kant.
Bred - Du slår inte i tårna... Lite bättre flyt i pudret (markant)

Hur bred är normal / Wide? Du behöver nog 250 i midjan i alla fall.. Har samma sko storlek som dig

bred snowboard?
tobbe25 sa:
tack för tipsen. M-L-XL som gäller på bindningen?
Beror såklart på vilken bindning du köper. Generellt kan man nog säga att de flesta binndingar i L passar dig.

Jag tycker nog att du ska leta efter en bräda som är minst 25,8 i midjan. Jag har själv 44-45 och jag skulle personligen aldrig gå under 26 och jag kör sällan smalare än 26,5.

bred snowboard?
Medan jag kör så smalt som möjligt... Om jag ligger och trycker i pisten har jag inget emot att köra stora positiva vinklar på bindningarna och en smal bräda på 24.5. Men om jag är på lek humör och vädret tillåter allt från lite offpist till park så kör jag på en bredare.

Håll korpgluggarna öppna på köp/sälj på steffo! Tycker att alla brädor går sjukt billigt nu och finns ingen anledning att köpa nytt längre. Kommer lägga upp 3-4 st + bindningar när vintern närmar sig.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp