Breda boots

Henke91

Medlem
Breda boots
Hej!

Ska köpa nya boots men har stött på problem... jag har enormt breda fötter! Har varit runt och provat boots på olika ställen, men alla har hittills klämt på sidorna. Har tidigare åkt på ett par Moto från Burton, men letar nu efter en hårdare sko. Någon som har något tips om några breda boots?

Breda boots
Jag skulle nog också säga Vans i första hand (de kan dock vara rätt smala över fotknölarna).

Om Salomon gör Wide-modeller så är ju det ett solklart alternativ att testa.

Breda boots
Jag har också breda (ankfötter) och har trivts i 32 och Salomon. Salomon Malamute är en helt ok doja, medelhård skulle jag säga.

Breda boots
Vans. Grym kvalitet och håller flexet sjukt mycket bättre än t.ex. 32 eller dc. Dc har ju förövrigt skitsmala boots så de skulle jag inte rekommendera. Men som alltid är det ju bäst att testa själv.

Breda boots
Dogfunk skriver:
"* Get a boot designed for wide feet (D+) like Salomon wide boots.
* Some brands are known for fitting wide feet better like DC.
* Look for a full heat moldable liner like in ThirtyTwo Boots, Rome Boots, or a boot with an Intuition™ liner (Ride, K2)"

Själv har jag hyfsat breda fötter och har testat 42(!) olika modeller den senaste vintern. Jag kan bara hålla med om att 32 passar breda fötter. Väldigt sköna och varma också.

Senast ändrad:
Breda boots
Bumpar denna tråd istället för att skapa en till
Är på jakt efter ett par breda boots till mina väldigt breda fötter. Har även problem med plattfot och hallux valgus.
Har hittat Burton Ruler Wide, Salomon Dialouge Wide och Synaps Wide på nätet men med min problematik så skulle jag gärna vilja prova skorna i butik innan köp, typ bootfit. Åker nästan bara pist, gärna fort. Hoppar och trixar aldrig.
Bor i sthlm, har redan varit på brädkultur men han jag pratade med verkade veta mindre än mig och kunde tyvärr inte hjälpa.

Tacksam för svar. Hoppas ni förstår vad jag har skrivit

Breda boots
Mitt tips är definitivt att du lägger ner så mycket tid och pengar som behövs, och att du inte chansar genom att beställa över nätet (såvida det inte är lätt att skicka tillbaka). Själv provade jag boots (33 modeller) i flera städer, i flera länder, innan jag bestämde mig. Kolla efter boots med mer avancerade liners som formar sig efter foten. Vans och Thirty-Two gör breda modeller. Många har sålt Thirty-Two via köp & sälj här på Freeride så det kan vara värt att ta en titt på annonserna.

Ett bra sätt att börja är att gå till närmaste Stadium PLUS och ägna några timmar åt att prova alla deras modeller som inte är rent skräp. Om du har turen att hitta något som funkar där, great!

Tillbaka
Topp