Breda tjej pjäxor

masala86

Ny medlem
Breda tjej pjäxor
Hej

Söker efter ett par breda tjej pjäxor. Helst 4 delade och bred läst. Vet att Head är ganska breda men undrar om det finns andra? Tjejen som ska ha dom är 170 lång, ganska lugn åkstil. Ska ha dom ca 100 dagar denna säsong.

Några Förslag?

Breda tjej pjäxor
Prova Head Vector one 100
smal häl men bred framme
Sen går det ju alltid att trcka
Herr pjäxor passar sällan damer över vrist och häl
Dalbello Raya 10 kan funka.med en häl som går att reglera häl höjd
En höjd hälhöjd ger ofta bättre hälgrepp

Senast ändrad:
Breda tjej pjäxor
Tack för svaret. Har själv vector 110, hon provade dom men dom tryckte för mycket på vaden och vristen. Ska ta och kolla upp Dalbello pjäxan.

Breda tjej pjäxor
Alpinbutik: Mitt fel, läste inte noga. Men den har vi provat och den passade sådär. Hur är det med modellen Head Dream?

Full tilten är ganska smal och hon vill ha en "race pjäxa".

Breda tjej pjäxor
Jag kör på Head Dream 8. Mina fötter är breda framtill men smala från mitten och bakåt pga sjukt högt och djupt fotvalv. Pjäxan passar mig bra, men antar att jag skulle kunna hitta bättre. Har dock inte provat så mycket annat men generellt så är ju Nordica lite bredare. Salomon är ju exempelvis inte så bra för henne då de gör väldigt smala pjäxor.

Vad det gäller herrpjäxor så är det, precis som de andra säger, inte en bra idé. Vi är byggda på olika sätt och en herrpjäxa sitter helt fel på oss tjejer.

Hon vill ha en racepjäxa men eftersom hon kör väldigt lugnt så behöver hon antagligen inte något i det hårdaste laget. Det är mer för dom som "köttar på". Skulle nog rekommendera Head eller Nordicas dammodeller och gå upp lite på dom som är lite mer avancerade. Om hon ska åka runt 100 dagar så ska hon ha något som hon kan utvecklas i. Jag menar antingen så åker hon redan mycket och är redan duktig eller så kommer hon att utvecklas sjukt mycket om hon inte åkt mycket innan.

Har ni pratat med någon expert i någon butik? De ska kunna sig sak och med expert menar jag inte de som står på Stadium eller Intersport. Dom kan vara superbra, verkligen! Men jag rekommenderar att ni går till någon alpinbutik. Finns en del myter om pjäxor så det är bra att gå till någon som kan ordentligt.

Gjuten sula är verkligen att rekommendera om det blir runt 100 dagars åkning. Räcker inte med att bara värma pjäxorna. Efter en veckas åkning har du ändå åkt in pjäxorna så att de är samma resultat som om du värmer.

Gjutna sulor = Väl investerade pengar!

Ledsen för novellen..hoppas du får ut något vettigt av det jag skrivit :)

Breda tjej pjäxor
Bjo-rnR: Fulltilt är väl generellt väldigt smala, så det tipset var kanske ingen tiopoängare...

Hett tips: Prova massor av pjäxor!
Ska man använda dem 100 dagar i vinter är det väl värt att lägga ner tid, omsorg och pengar på riktigt bra pjäxor.
Gjutna sulor är som sagt en fantastisk grej som i princip är ett måste.

Här har du alla andra tips: https://www.freeride.se/content/4640/

Lycka till!

Breda tjej pjäxor
Nojlas sa:
Bjo-rnR: Fulltilt är väl generellt väldigt smala, så det tipset var kanske ingen tiopoängare...

Hett tips: Prova massor av pjäxor!
Ska man använda dem 100 dagar i vinter är det väl värt att lägga ner tid, omsorg och pengar på riktigt bra pjäxor.
Gjutna sulor är som sagt en fantastisk grej som i princip är ett måste.

Här har du alla andra tips: https://www.freeride.se/content/4640/

Lycka till!
Nya influence-pjäxan med 102mm läst.. Kolla upp det själva. Dock är jag osäker om hur rymlig pjäxan är i helhet.

Tillbaka
Topp