Broms låser inte

Broms låser inte
Hej behöver hjälp med min marker kingpin 13 bindning som inte låser bromsarna i gåläget. Är det bara beställa nya bromsar eller kan det vara en justeringsfråga? Det har aldrig fungerat, inte ens när skidorna vad nya men jag har åkt lift med dom i flera år vilket funkar fint, när foten är låst över bromsen.
IMG_20230326_153343.jpg

Broms låser inte
Märkte nu att jag kan låsa bromsen om jag trycker ner hälplattan för hand samtidigt som jag ändrar läget från ski till walk. Så att dom två metallpinnarna glider in på undersidan av skruven som håller bromsen på plats. Ska det vara så? 😅
16798396781647725283698996511115.jpg

erik_lagg

Aktiv medlem
Broms låser inte
Tack jag får låsa dom för hand! Blev fundersam för på alla filmer som att dom bara trycker fast pjäxan och att pinnarna då låser runt skruven automatiskt 🤔
Aha ok. Jag har för mig att jag gjorde som du när jag lånade ett par skidor med kingpin. Kan det inte vara marker duke pt där de bara trycker ner pjäxans häl efter att ha böjt upp en bygel?

Redigerat: ser ut i filmen nedan som det ska funka. Men om jag minns rätt gjorde jag som du istället…

Senast ändrad:

farsan56

Aktiv medlem
Broms låser inte
Det var ju lysande bra att jag fick lära mig det nu när jag har skruvat av bakbindningarna.
Jag vill inte se dom.
Jag vill inte åka på dom.
Jag tycker inte om dom.
Inget fel på dom, men vi är inte kompisar längre.
DIN 13, stopper 100mm.
Så är det någon som vill ha ett par i reserv så kommer dom som ett paket på posten till fraktpris.

Hälsningar King utan pin

Senast ändrad:
Topp