Brukte Scratch FS eller nye Dynastar T-M?

Dahle

Ny medlem
Jeg har valget: Brukte Rossignol Scratch(røde og gule) med look p12 binding til 3999 NKR eller helt nye Dynastar T-M med look p12 binding til 5500 NKR.
Hva syns dere? Er T-M så bra som alle skal ha det til?

Jag vet inte om du har något The Stadium i närheten på den svenska sidan gränsen, men i så fall borde du kunna hitta ett par Scratch FS med Ross scratch 140 bindning, dvs. samma typ som look men lite fetare för 3999 SEK. Samma butikskedja säljer också förra årets MadTrix för 2499 SEK med medföljande bindning.

Hur T-M är vet jag tyvärr inte, men jag åker själv på ett par Scratch FS och tycker att de faktiskt är överaskande sköna att åka med. De är nog en aning tyngre än övriga tillverkares TT vilket gör dem lite mindre lekfulla men å andra sidan riktigt stabila i pisten.

håller med spoone. scratch, de är verkligen underbara att åka med. bäst
att köpa nya iofs eftersom använda kan ha rätt slitna stålkanter.

Volzom: Stadium finns över hela Sverige.

Jag rekommenderar att du lägger ut lite mer och köper ett par TM istället. Mycket bättre och mer lekfull skida. Riktigt lätta men ändå sjukt stabila. Funkar bra både i puder och i pisten. Jag har även testat Scratch och det var inte alls någon rolig skida. Tung och klumpig. Skidan kändes nästan stendöd.

Finns det T-M på Stadium? Er det noen fra Umeå som kan gi meg telefonnummer til Stadiumbutikken? Jeg har adresse i Hemavan så det blir nok ikke så dyrt å sende!

gamla scratch (röda) är samma som nya modellen (grön). satsa på schratcen!!!

snaken

Tillbaka
Topp