Budget Hjälmkamera.

Lillhage

Ny medlem
Budget Hjälmkamera.
Tjena!

Var i Bad Gastein förra året, skall dit å säsonga igen.

Detta året tänkte jag ha med mig en hjälmkamera, har sökt runt lite och hittar egentligen bara den här: http://www.netonnet.se/art/foto/shootshare/shootshare/oregonscientific-atc2000actioncam/112818.5068/ och dess storebror, ATC3000. Hittar tyvärr ingenstans ifall jag kan fästa den på gogglebandet. Vet inte riktigt hur det kommer funka med ett gummiband utanpå.

Har ni några tips? Ingen egentlig budget, helt enkelt det billigaste ni hittar med OK kvalitét.

Tack!

Budget Hjälmkamera.
Nu har jag ingen aning om hur den där kameran är. Riktigt dåligt specad på netonnets hemsida.
GoPro har ju släppt en ny "budget" modell av deras koncept, http://www.goprocamera.com/products/hd-hero-960-camera.php
Dollarn är grymt låg nu så passa på istället om du inte har krav på Full-HD och 60 fps i 720p läget men ändå vill ha en betydligt bättre kamera än den du länkade till!

Budget Hjälmkamera.
Tackar,

Har dock aldrig beställt från USA, vad tror du det kommer kosta i slutändan? För priset för den är 1 237, sen kommer väl frakten ligga på iaf ett par hundra? Sen om den hamnar i tullen, kan det inte bli en jädra massa stålar till slut?

Budget Hjälmkamera.
Lillhage sa:
Tackar,

Har dock aldrig beställt från USA, vad tror du det kommer kosta i slutändan? För priset för den är 1 237, sen kommer väl frakten ligga på iaf ett par hundra? Sen om den hamnar i tullen, kan det inte bli en jädra massa stålar till slut?
så mycket tull blir det ju inte, det är la bara typ 8%... och det är ju inte mycket på 1237 kronor. däremot tillkommer ju moms (25%), och där blir det väl några hundringar. fortfarande skambilligt, dock.

de där budgetkamerorna är = skit och bör inte köpas av någon. bättre att lägga några hundra extra och köpa en som funkar imo.

Senast ändrad:
Budget Hjälmkamera.
Det bör ju tilläggas att det ofta tillkommer mer än bara tullsats och frakt. I vanliga fall får man även betala sk disbursement, handling och carrier surcharge kostnaderna som är ett par 100 kr.

Budget Hjälmkamera.
det har jag aldrig varit med om trots säkert 100 utlandsköp. däremot kan posten/tullverket ta ut en speditionsavgift som står i relation till totalbeloppet, men det är inte mer än 4-5% eller nåt tror jag.

Tillbaka
Topp