bum-bil

Visitor

Aktiv medlem
bum-bil
Undrar om nån kan ge mig tips om en bra skibumbil.
Har länge funderat på en gammal VW-buss, kanske inte för att de är så praktiska, utan bara för grejen liksom...
Är det nån som har erharenhet av ha "bummat" i en folkabuss, så får ni gärna dela med er av detta.
Även tips om andra eminenta "skidluffar bilar" tas tacksamt emot.

See Yaa!!!!

bum-bil
bygg om en Chevy VAN så att du har plats för säng och skidor samt fyra säten... såg det på något program då hade dom två beddars säng, två cross cyklar, två xc cyklar, och två dh cyklar i samma bil...

//MVH björn

bum-bil
det finns bara ett val.. mycket enkelt, Mercedes disel, billig, startar jämt, stor ratt, helst rostig och äldre än dig själv!! benzen regerar

bum-bil
Just det! Volvo 245:a är en helt överlägsen skidåkarbil
Om man skidbummar så är man oftast på ett ställe med minusgrader och det blir otrevligt ialla fall att campa. man har alltså helst lägenhet. Till allt annat funkar 245:an perfekt och den går att sova i om man vill.
/SH

bum-bil
Hittills har jag bara sett inlägg från herrar som tyvärr inte vet bättre. Den ultimata bilen är Nissan Patrol - Stor som ett hus, 4-hjulsdriven - tar sig fram över allt. Diesel - billigt nere på kontinenten. O framför allt - - ATTITYD.
Nissan Patrol rockar fett!!!!

bum-bil
Mina herrar (och eventuella damer). Ni har helt fel! Den ULTIMATA bummarbilen är ingen av ovanstående. Jag rekomenderar starkt Lincon Navigator! Stor, tuff, dyr och penisförlängande som inte ens en trippel bakåt från en 20 metersklippa kan mäta sig med. Varför nöja sig med rost och skitiga mekanikerfingrar när man kan resa med klass. Och bor gör man väl bäst på en skön hotellsvit eller i mamma och pappas stora hus i Cham, eller?

bum-bil
Citroën CX 2500D Break alternativt en Citroën BX 19D Break.

Ryck ur baksätet och bakre rygstödet, sätt upp ett schysst lastgaller och lastbilsregistrera så blir fordonsskaten betydligt lägre.

Underbar komfort, enorm framkomlighet, diesel ger låga driftskostnader, låga inköpspriser och så länge resan går till Frankrike är det inga problem med att få tag på delar.

Stora bagageutrymmen, när resan går hemåt igen är det bara att fylla upp skuffen med vin och sprit vid tyska gränsen, bilarnas automatiska nivåregleringssystem gör att de inte ser ett dugg nedlastade ut, passera tullen med en glad min och sälj av vinet, spriten och cigaretterna när du kommit hem.

Att föra in den tillåtna mängden av ovan nämnda drycker i en Volvo 245 eller SAAB 99:a låter sig knappast göras.

Är ni två personer så får ni nästa vår ta hem 128 liter vin, 104 liter öl, 10 liter sprit och 800 cigaretter.

Bummar ni ytterligare en säsong kan ni år 2004 ta med er 220 liter vin, 180 liter öl, 40 liter starkvin, 20 liter sprit och 1600 cigaretter.

Bilen har snart betalt sig själv......

bum-bil
VW-transporter 1989 års modell.
Vilken kärra!
Körde i vintras ner med henne till Val d`Isere, och det var inga som helst problem. Visst drar den olja, men handlas oljan på dunk modell biltema är detta ingen tung utgiftspost.
Vår buss är hyfsat otörstig. Snittförbrukningen ligger på ungefär litern milen, och det verkligen FULLASTAD på autobahn. Inga problem att sträckköras, men man ska nog inte till att skrämma upp dem i för höga hastigheter någon längre sträcka. Att bilen sedan är utmärkt för egna installationer pga stor instrumentpanel och mycket yta, samt ett för övrigt klockrent elsystem, kan bara anses som bonus. Vår bil tog oss även på en tur ner längs europas kust, från Monaco till Biarriz, med en avstickare i Marocko, så det är inte bara kyla åket klarar. Från dörr till dörr på vår vintersäsong/efterföljande surfresa gick hon 2000 mil utan defekter. Sett till att vi betalade 10 laxar för henne så var hon så gott som gratis, och så här i efterhand - man säljer inte sina vänner!

bum-bil
Låter som alla har sin egen favvo bil.
Tack i alla fall för att ni gav mig lite hjälp på traven.
Satsa på hållbarhet verkade ju vara ett genomgåede tema.

bum-bil
Ingen bil alls! Sparar dig massor av p-böter, och annat besvär. Det är inte kul att skotta fram en bil när det snöat 2 meter.. Eller få breakdown på autobahn tre på natten i en gammal volvo som inte går att få tag på delar så snabbt. Åk taxi resten av ditt liv för fan!

bum-bil
Jag funderar på köpa en Toyota Hilux och en camper och flytta in i den permanent. Otrolig frihetskänsla att kunna bo precis var man vill. Fördelen med camper gentemot husvagn är framkomligheten och markfrihöjden. Man tar sig fram på ställen som andra bara kan drömmas om.

bum-bil
det finns bara ett riktigt alternativ; en gammal WV-buss.
Ok det är kanske är en surfbuss men, det finns inget häftigare att komma inglidande i.

bum-bil
Opel Kadett årsmodell 91
har inte plats till nånting i bil fan
läcker olja gör den
men den klarade förra säsongen tack vare en dunk olja och en gigantisk takbox.

Kort sagt vilken bil som helst funkar
bara den e billig.

Sen att kadetten e så jävla grann e ju ett klart plus

bum-bil
Skall självklart vara en het o röd ford sierra!!
skall hämta upp en själv imån!
o det vrålåket skall ta oss ner ända till chamonix!

bum-bil
En husbil från 1987 stylad rosa med en snubbe som kraschar.(rosa neon så klart) o en stor disko kula hängande från den där spegeln som e i mitten där fram

bum-bil
Vi körde en Volvo 855, mega mycket packning för 4 pers o takbox så får ni in mer än vad ni behöver ha me er. 855 e ju lite nyare än 745 (men även lite dyrare) men de e samma lika, Volvo rekomenderas.

Tillbaka
Topp