Bungyjump? Var?

Johannes_Pollak

Ny medlem
Bungyjump? Var?
Tja Freeride!

Letar efter något ställe som anordnar bungyjump hoppning i sveige. Helst i trakten omkring stockholm men det är inget krav för det verkar inte finnas några. Någon som hoppat nu i sommar? Vad kostar det? Var finns det? Finns det ens något bra i sverige?

Tack på förhand <3

Bungyjump? Var?
Nu skjuter jag från höften och säger att du istället borde dra ett fallskärmshopp om du vill göra det i sverige. Har aldrig hört talas om bungeejump här, även om det säkert finns. Dock är ju det en grej som skall göras på ett tight ställe, typ NZ/Oz. Fallskärm däremot är ju samma vars du än gör det

Bungyjump? Var?
Bungy i Stockholm brukar vara säsongsbetonat i.e. sommartid, hör med www.liveit.se de använder dock en underleverantör i regel så kan du lista ut vilken underleverantören är så kan det bli billigare. Kommer inte ihåg exakt vad jag betalade senast men 500-1000 för ett hopp får du räkna med, det är lyftkranshopp vi snackar om. Eller hör med de här: http://bungyjumpstockholm.se/ Tidigare har de kört vid Nacka Strand.

Bungyjump? Var?
hanken sa:
Nu skjuter jag från höften och säger att du istället borde dra ett fallskärmshopp om du vill göra det i sverige. Har aldrig hört talas om bungeejump här, även om det säkert finns. Dock är ju det en grej som skall göras på ett tight ställe, typ NZ/Oz. Fallskärm däremot är ju samma vars du än gör det
Bungy är det bästa jag gjort! nu hoppade jag bungy i costa rica men höjden var bara 90m över marken.
Vilken jävla adrenalinkick! fallskärm däremot, nja.... e ju så långt från marken att jag var mer spänd än rädd, inget adrenalin där inte

Mitt tips, hoppa bungy i sverige, om du e på nåt annat juste ställe, hoppa där med =) goldeneye i Schweiz, finns höga i sydafrika o nya zeeland.

Bungyjump? Var?
Rikspolistyrelsen tillsammans med Arbetsmiljöverket har gjort någon regeländring så för tillfälligt får man tydligen inte hoppa i Sverige så du får åka utomlands helt enkelt.

Bungyjump? Var?
Eller så tar du färjan över från Stockholm till Helsingfors och hoppar där är 150 meter och jag tror det är Europas största det är bara vad jag har hört men 150 är väldigt högt, Själv har jag inte ennu hoppat men skall ennu i sommar

Tillbaka
Topp