Bungyjump

Moose77

Ny medlem
Bungyjump
Hoj hoj. Hade tänkt att jag skulle ta och testa ett bungyjump i sommar. Är det någon som har koll på var jag ska ta vägen för att hitta ett någonstans i Sverige? Har hört att Eriksbergskranen i Göteborg är stängd pga renovering. Men det måste väl finnas fler?

Bungyjump
Testa Skara sommarland. Har för mig att det var 80 meter där. Synd bara att man inte fick doppa sig där. Bara 1-2 meters djup.

//Larsson

Bungyjump
Bungyjumpet på skara sommarland har bara öppet två helger till varav båda jag är upptagen med fallskärm. Så vet någon om det finns ännu ett till alternativ på 80 meter eller högre?

Bungyjump
Tja, kanske blir lite tjärvt att få över 80 m i sverige... Men i utlandet finns det jävulst höga hopp - australien är väl lite halvkänt för just det!! Alternativt kör du en dan osman och knyter fast ett klätterrep vid högakusten bron eller något sånt =)

Bungyjump
Hoppade lite för några år sedan, Kan varmt rekomendera bungy, ett relativt enkelt/ofarligt rus. Hoppade framlänges, baklänges, gjorde frammåtvolt, bakåtvolt, förbundna ögon m.m. Drog även på ett 216 meters hopp i Bloukranz, Sydafrika.

Ett farligare alternativ är att göra som ett gäng på Rocsport gjorde, tvinna ihop cykelslangar och droppa från en 28 meters bro...

Bungyjump
Undrade just varför Eriksbergskranen var stängd.. trodde det hade något med Götheborg att göra..

Någon som vet hur länge renoveringe ska hålla kranen stängd?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp