Burton adaptor Plattor, vart köper man dem?

attero

Ny medlem
Hej,

Jag fick min burton bräda precis och nu försöker jag leta efter Burton adapter plattor, som passar mina stuf bindningar. Jag har letat efter dem, men jag har inte kunnat hitta dem efter flera timmar sökning.

Tack i förhand,
Attero

det är tvärtom, att burton gör plattor med 4x4, så du kommer nog inte hitta några plattor gissa ja

jag har en platta från Stuf men den passar inte min Burton bräda, här har du några bilder på dem.

Och min platta passar inte brädans.

Prova maila/ringa Stuf/Team Sportia. De kanske har om du har tur. Jag fick nya plattor av Rome till min Burton bräda (gratis dessutom).

Skaffa nya bindningar som inte är Stuf. Burton, forum, rome flux eller annat som gör high end grejor. Från dessa kan du även få gratis adaptor diskar.

det låter ganska onödigt att göra för bara en bräda, i så fall struntar jag bara i det om det inte finns några adaptorer som passar Stuf. Men borde inte adaptorerna från rome passa stuf?

Nej problemet är att de flesta bindningar tyvärr har olika storlekar på sina diskar och olika "kuggar" och även olika vinklar på dessa. Så kan vara svårt att hitta en med samma form som passar. Annars är det bara att ta fram borren. bara att göra ett hål till mellan raderna...i princip så du får 7 hål på rad. då ska dom passa perfekt.

så kan jag alltså göra ett hål i min platta och ändå så kan den fungera bra, blir den inte svagare det.

Då ska jag nog köpa ett extra par Stuf plattor utifall de går sönder när jag håller på. Tack så mycket för hjälpen.

det var visst team sportia's märke, jag var i deras affär idag och de hade ingen aning. Så jag mailade huvudkontoret istället, snart får jag svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp