Burton Balance?

hhmmmm

Medlem
Burton Balance?
Någon som har erfarenhet av en bräda som heter burton balance 157,5cm -01. All info uppskattas!!
Jag är 179cm lång och väger 73kg. Kan det va nått för mig??
Har läst nåt om att den ska va ganska smal men jag har 43:0r i skor och det borde väl funka?

/från en som inte har så bra koll

Burton Balance?
Jag har en Burton Balance 157,5. Personligen gillar jag den skarpt. Min kroppshydda ligger på 177 cm och 71 pannor å brädan passar ju bra till mig då borde den funka fina fisken för dig å. Det stämmer att brädan inte är överdrivet bred men man kan inte påstå att den är så smal. När jag åker är mina fötter beklädda med boots med storlek 42 och det funkish klockers...

Burton Balance?
Skulle inte rekommendera dig att köpa den. Körde själv på en Burton Balance för några säsonger sen, Skön att köra på och relativt lätt, men usel kvalitet... Knäckte den efter ett par veckors åkning. Burton har överlag dålig kvalitet, har haft flera burton brädor och ingen av dem har hållt en hel säsong, dessutom går deras bindningar sönder hela tiden. Har inte haft samma problem med andra märken. Köp något annat märke än Burton.

Burton Balance?
DaChrill: Det är dumt att säga att Burton har överlag dålig kvalitet, detta är din egen uppfattning och bör även läggas fram som just DIN uppfattning. Att din erfarenhet av Burton är dålig betyder inte att detta är något som är universiellt.
Jag har kör nu på Burton och bara Burton, jag har haft ett flertal olika märken och olika modeller, det jag har funnit är att Burtons kvalitet och policy passar mig som handsken. Jag har tex jobbat flertalet säsonger i Trysil som Snowboardinstruktör, där har jag använt min Burtonbräda och mina Burtonbindningar VARJE dag i ca 5 månader och inget har hänt med varken bräda eller bind. Det som har pajat för mig har varit mina Burtonboots, slitage i hälen pga att jag har använt dom så mycket. Detta reklameras snabbt som busen och jag är lycklig igen...
Låt varje person skapa sin egen uppfattning om ett märke, lägg dock gärna till med EGNA och funderingar, men avstå från att säga tex "deras bindningar går sönder hela tiden".
Tack för mig!

Burton Balance?
1500 låter som ett ganska skysst pris.. du får ge 5-6000 för en ny och det har väl inte hänt så extremt mycket på ett par år.

min erfarenhet av burton är bara till det positiva.. förstår inte vad DaChrill snackar om, håller med Theoldskipper om att alla gärna får ha sin egen uppfattning men att generalisera och dra allt över en kant är bara omoget och dumt :)

Burton Balance?
Theoldskipper: Det jag skrivit ska naturligtvist inte tolkas som någon universell sanning utan är bara min åsikt och mina erfarenheter av Burton. Hur ska någon kunna bilda sin egen uppfattning om man inte får ta del både av positiva och negativa erfarenheter? Angående bindningarna så körde jag på ett par Burton Mission bindningar en säsong ca 4-5 månader, Fick under säsongen byta flera spännen, Vriststrapsen nöttes ut och var tvungna att bytas efter halva säsongen. Den lilla plastdelen som binder ihop strap och bindning gick av flera gånger. Dessutom lyckades jag knäcka baslplattan på ena bindningen. Efter säsongen återstod inte mycket av orginal bindningen...

Kristian S: Hur menar du att jag generaliserar!? Jag måste väll få berätta om mina erfarenheter och min åsikt och utifrån det ge min rekommendation. eller?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp