Burton Boots

bmx2hell

Ny medlem
Burton Boots
Har tänkt köpa ett par nya Burtons boots. Någon som har provat årets modeller och har nåt att rekomendera? Jag kör med ett par burton freestyle bindningar med ett par år på nacken och en sprillans T6.

//fred

Burton Boots
Jag kör på Ion HD som jag tycker funkar kanon, i alla fall för mina fötter. Lätta att spänna, foten sitter fast ordentligt, lagom styv (går att sätta på/ta av en plasttunga som ökar/minskar styvheten) och den är lätt.

Körde tidigare på 32 Peter Line som inte alls satt lika bra.

Burton Boots
av alla årets burton-modeller jag provat så har jag genomgående tyckt att de varit för mjuka. kör på ett par 3 år gamla salomon malamute som fortfarande är styvare och sitter bättre än burton-modellerna. har dock inte provat någon av burton-bootsen på berget och inte heller med plasttungan.

skulle jag köpa nya boots hade jag nog kollat upp andra märken också, tex salomon eller 32. testa med bindningarna så att de sitter bra.

Burton Boots
var innehavare av ett par Burton ion HD förra veckan. Använde dom en dag och bytte samma kväll ut dom mot ett par 32 TM-Two. 32 hade bättre hälgrepp, mer respons och var lättare. Men saker som hälgrepp är olika för alla fötter så prova många olika innan du bestämmer dig.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp