Burton Bullet, 164 är den något att ha?

bosseL

Ny medlem
Hej!
Ska köpa min första bräda (har haft hyrbrädor innan). Har funderat över Burton Bullet 164, har hört mycket positivt om den och har hittat den på blue-tomato till ett mycket överkomligt pris.
Jag är 190 cm lång, väger ca 85kg och har storlek 45-46. Är inte helt färsk på bräda åkt ett antal gånger innan, åker främst i pisten men vill även kunna använda bräda både offpist o i parken.
Nu undrar jag ni skulle rekomendera denna bräd? Jag själv är mest osäker över längden, är den för kort lr? Har letat efter en del längre bräder bla på junkyard, hot-zone, boardstore och blue-tomato men inte hittat några till ett bra pris som är längre än 164. Skulle in kunna rekomendera några andra sidor utöver dessa?

som sagt är jag mest angelägen om längden är den rätta, men ni får gärna komma med tips och komentarer i övrigt

Jag är 192 och kör på 160 cm bräda. 164 tkr jag nästan e för långt, men är man inte van vid kortare brädor lär det funka bra.

Funderar oxå på att köpa Bullet.
Har fått tips från en polare som har jobbat 2 år i skiduthyrning och bullet ska vara mkt bra.
Den är ju extra bred vilket är bra om man har stora fötter.

Har för mig att en snowboard ska gå ungefär till hakan? så 164 blir väll perfekt för dig då?

Såg på Burtons sida att den fick nästan fullt betyg i piståkning och låg på ungefär medel på allt annat (park, offpist mm)

..85 kg, Det kan möjligen vara lite för lätt för en bräda på 164 med tanke på att den är så pass bred i midjan..

kottrich sa:
..85 kg, Det kan möjligen vara lite för lätt för en bräda på 164 med tanke på att den är så pass bred i midjan..
menar du att jag är för lätt till brädan eller? i så fall får jag väl lägga på mig några kg. skämt o sido, du skulle i så fall inte kunna rekomendera en bräda som skulle passa mig bättre?

Johan, Storleken har ingen betydelse =P hehe. Vikten är av stor vikt! Fan va dåligt vittsig jag var idag då... Allvarligt, Du KAN köra på en Bullet 164 lik väl som du KAN köra på en Bullet 159..men eftersom du väger endast 84 kg så skulle jag ta den kortare modellen om jag var du. Vikten är betydande!

kottrich sa:
Johan, Storleken har ingen betydelse =P hehe. Vikten är av stor vikt! Fan va dåligt vittsig jag var idag då... Allvarligt, Du KAN köra på en Bullet 164 lik väl som du KAN köra på en Bullet 159..men eftersom du väger endast 84 kg så skulle jag ta den kortare modellen om jag var du. Vikten är betydande!
to late. har redan beställt 164:an från blue-tomato, med ett par custom-bindningar.

Jag har en bullet 164 och jag tycker att den är skit skön i den "vanliga" pisten. Om du ej kör så mkt park och freeride så borde den bli perfekt.
För park åkning äre dominant som gäller:P

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp